Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer.

Jeg har lidt tid kigget efter et 55" tv i en fornuftig prisklasse. Det der er vigtig for mig er et godt billede, lyd - 3D og smart funktion er lige meget. Jeg ser primært film / serier gennem blu-ray - hdd og stream.

Jeg er kommet frem til Sony KDL55W805Bbn lader til at være et godt valg. men hvad er forskellen på W805A - B - BBN ? har kigget en del kan ikke finde det.

Har i andre forslag til et tv er jeg naturligvis åben over for det :)

Tak for jeres indputs :)
Sony W6 og W8 har også et super bilede. Det er dog "tykkere" bagude så hvis æstetik og udseende betyder meget er der måske slankere skærme på markedet, men tyndere (LCD) skærm typisk dårligere billede i det prisleje..

Omvendt hvis Smart tv betyder rigtig meget er Philips og Samsung måske et mulehår foran Panasonic?? Hvad siger ejerne?

Philips' fjernbetjening/ reagering på tryk i menuener dog langsom. Ved ikke om skærmen har fået en opdatering på dette punkt men vel svært at "opdatere til en bedre billedkvalitet" via software..

PS. Køb på nettet eller beslut dig INDEN du går ind i butikken..Du bliver bare forvirret af sælgerne..
Har hørt at sælgerne kan forvirre :) jeg har Panasonic her http://www.compumail.dk/vare-oversigt.p ... ricerunner det virker til at være en fornuftug pris og forhandler.

Panasoniv As640 læser jeg kun godt om.

Som sagt har smart tv og lignende ikke meget betydning for mig, jeg køre stort set alt over enten blu ray eller Raspberry PI (Kodi)

Jeg tror jeg bestiller panasonic i morgen når de har på lager, og så har jeg bestilt et Lightberry HD setup :) bliver godt med Ambilight på :)
Hej Holgersen.

Lige googlet "Lightberry HD Setup".

Det ser spændende ud..hvis det fungerer ordentligt??

Har du erfaring med dette eller hvordan kender du firmaet? Er der andre feks i DK der leverer noget tilsvarende..( Ja ved godt at Harald Nyborg engang solgte tynde LED striber som kunne sidde bag tvskærme. Efekten var billig og begrænset, da farven kun var hvid)

og vil det evt. virke på et tv der står skråt på tvbord..?

Ved ikke om jeg er interesseret, men kunne være rart at høre nærmere vedr. pris/forhandler etc.

Tak på forhånd. :)
Jeg har søgt en del på det, jeg kan kun finde http://lightberry.eu/ der forhandler det.

Jeg har googlet en del og hvis man får det sat godt op med OpenELEC og Hyperion på sin Raspberry PI så skulle det være næsten lige så godt som Ambilight fra Phillips.

Jeg har bestilt den i HD med en on / off switch og en case til min Pi, smed lige omkring 1000 kr.

Om det virker på et tv der står skråt er svært at sige, men tror lidt af effekten ryger da den skal bruge bagvæggen til at kaste lyset op på.

Jeg regner med at have nyt tv og Lightberry oppe og køre start næste uge. så jeg jo lige komme med lidt feedback :)
Af Holgersen
Alternativt kan man jo placere almindelig LED bag skærmen, jeg har en liggende som jeg havde planer om at installere, der er vist omkring 36 farver / nyancer og dæmper til, den koster kun 150 kr... lidt billigere løsning, der er en fjernbetjening med til så man kan skifte farve efter humør :) men det er ikke helt det samme.

Men skal nok komme med feedback :)
Af sd2100
Holgersen skrev:Alternativt kan man jo placere almindelig LED bag skærmen, jeg har en liggende som jeg havde planer om at installere, der er vist omkring 36 farver / nyancer og dæmper til, den koster kun 150 kr... lidt billigere løsning, der er en fjernbetjening med til så man kan skifte farve efter humør :) men det er ikke helt det samme.

Men skal nok komme med feedback :)
Er det en LED lampe eller er det strips? Kunne du evt. lige smide et link, da kr. 150 virker som et godt køb :-)
mvh
Steen
Af blokhus
Jeg fik mit 55" AS640 i går, det er blevet sat op med Slim vægbeslag. Alle kabler ligger i væggen og Sonos Playbar, sub og 2 x play 3 er blevet sat til.

Det ser rigtig fint ud, hvis jeg selv skal sige det.
Af sd2100
blokhus skrev:Jeg fik mit 55" AS640 i går, det er blevet sat op med Slim vægbeslag. Alle kabler ligger i væggen og Sonos Playbar, sub og 2 x play 3 er blevet sat til.

Det ser rigtig fint ud, hvis jeg selv skal sige det.
Pictures or it didn't happen :)