Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toranaga
Hej

Har et rimelig nyt KD-55X8505 Sony 4K TV, som periodisk, men ret jævnligt, pludselig ryger af wifi. Når jeg så tester siger den at den har forbindelse, men ikke adgang til Internettet. Jeg har ingen problemer med andre enheder i huset. Så skal jeg hive strømen fra/til TV'et før der kommer forbindelse igen. Meget underligt syntes jeg.

Det er købt gennem Wupti, så skal det igennem dem eller kan jeg ringe til Sony?
Af kim4220
Hvor modtager du dit internet fra? og har du selv købt egen router?

Internet udbydere har en tendens til at give noget bras med til kunderne de er typisk kun hver at bruge til opkobling.

Den fejl du siger er typisk for dette, og er ikke tv fejl.

Men beskriv hvad du har og hvor langt du har til router(kabling hvis muligt :) er altid den bedste løsning)
Af Toranaga
Mit internet er fra Altibox (fiber) og er normalt ret stabilt. Min router er en Asus ac68u, som har nyeste firmware. Jeg har ikke mulighed for kabling umidelbart, men afstandenden til routeren er ikke mere end maks 10 m uden at det skal gennem ret meget.

Det jeg finder underligt er at den kan stoppe midt i noget fra Netflix og så har den bare smidt forbindelsen. Jeg kan ikke bare stoppe og starte igen. Går jeg så ind i youtube virker dette heller ikke. Så kan jeg hive strømmen fra og til igen og så virker den. Og når den virker er den hurtig til at starte selv 4K streaming fra Netflix, så forbindelsen virker hurtig nok.
Jeg kunne bruge mit appleTV der står lige under til Netflix og youtube, men så bliver det jo ikke i 4K.