Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blackknight
Kan se Elgiganten har tilbud på den til kun 6499kr, ved godt den har fået meget kritik pga sort niveau, meeen til den pris er den så købet værd..?? Har også kig på kdl60w855 har fået et tilbud på den til 8500kr.. Hvad mener i herinde ?? Mvh. :)
Af Bent odense
Blackknight skrev:W855 er da VA panel s vidt jeg mener ???
Forskellen på W855,W955 er W855 har ikke (TRILUMINUS) billedsystem.
Af Zyde
W855 er et VA panel.

W955 har ikke fået gode anmeldelser, men du har en rigtig god pointe. Anmeldelserne har jo taget udgangspunkt i, at det er en topmodel.

IPS paneler har deres fordele. Personligt valgte jeg W815, men jeg må indrømme, at de begrænsede betragtningsvinkler irriterer mig. Hvor meget jeg har vundet i billedkvalitet under optimale forhold ved jeg ikke.

Udover IPS panelet på W955 skal man kunne lide designet og sætte pris på højtaleren. Er en af tingene negativt/ligegyldigt så findes der bedre valgmuligheder på markedet, og det er nok derfor, at prisen er havnet helt dernede.
Af kim4220
Hmmm er der nogen af jer der rent faktisk har set W955, den har faktisk et rigtig pænt billede især med hensyn til den pris den har nu.

Nu vil jeg ikke skyde alle test ned, men Blackknight tag et kig på billedet i en butik og se hvordan billedet er for dig ;)
Af Blackknight
Hejsa Kim, har set den nogle gange efter hånden synes den står rigtig godt, det jeg mest er nervøs over er når lyset slukkes.. Men tænker til 6499 for deres topmodel, så kan det ikke være helt skidt. Har tjekket tx55as640 ud også den fået jo til små 6000kr også rigtig fin, men hælder mest til sony pga det lave input lag.. Hvad mener du om den kdl60w855 kan få den til lidt over 8000kr meeeen så nærmer man sig jo de billige USD skærme som Lg 830/850 som dog mangler vp9.. Mvh :D
Af kim4220
Jeg ville prøve 55w955, Elgiganten har 14 dags returret på åbne tv...så helt galt kan det ikke gå :)

Har set 60w8XX serie, syntes at som mange af 60+ er for dårlige til at lave en ensartet belysning(dårlig lys styring).

Er faktisk meget imponeret af LG 8 serie i år især forhold til prisen(de er dog normalt uden det nye web OS), der skal dog justeres en del ligesom Samsung på billedet.

Og angående sort niveau, har set enormt mange VA paneler i år med dårlig lys styring, så sort niveau er ligegyldig. Og for nu at tage den helt op i forum :) i top serier er der ikke den store foreskel med det synlige øje på IPS og VA, problemet ligger mere i at mange producenter har dårlig lys styring.
Af Blackknight
Er også ret imponeret over den 55ub830 og 850 som har web os, men så ligger priser på lidt over 9000kr. Men spørsmålet er vel også hvor meget ekstra man får for de par tusinde.. Jeps ujævn lys er et kæmpe problem på de 60+modeller og mange andre men vel svært at gøre noget ved når vi snakker "billige modeller" uden baggrundsbelysningog local dimming. Min gamle plasma fra Panasonic havde ikke de problemer men 42" er lige lidt for småt...
Af kim4220
Forståeligt, 42" er ikke lige det største :)
Men vær opmærksom på at gå fra 42" til 55" kan give et enormt dårligt billede alt efter TV udbyder(lige så vigtigt som afstand) og afstand.

Og vi snakker ikke kun billige modeller, værst er samsung 7 og 8 serie og desvære også på Philips der ellers har været kendt for god lys styrring.
Men lad os se hvad 2015 bringer ;)

Men i 2014 model efter pris W955, men hver opmærksom på at Elgiganten kører tilbud Mandag til Søndag og så længe lager haves(gælder alle steder der kan bare ikke skaffes flere 2014 modeller).