Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim Ø
Fona reklamerer med 14 dages fuld returret, MEN bemærk at det gælder varer, der returneres i ubrudt emballage!!

Jeg har selv lært det på den hårde måde, idet jeg for nogle måneder siden købte et TV i Fona i Rødovre Centrum. Har du først hevet i tapen, er det dit TV - uanset om du ikke kan lide billedkvaliteten, som det var tilfældet for mig.

Jeg kunne jo blot have læst betingelserne ordentligt - den er jeg med på. Jeg skriver alene for at andre ikke skal komme i samme situation uden i det mindste at vide det.
Som udgangspunkt har man ingen returret ved handel i fysiske butikker, medmindre butikkerne selv tilbyder det.

Så hvis man vil "prøve" et TV først, skal man handle online - så er der 14 dages fuld fortrydelsesret - også selvom TV'et er pakket ud og prøvet.
Det er ikke fordi det ikke kan lade sig gøre for en stor kæde, Elgiganten har på alt undtagen GPS og Telefoner(kræver selvfølgelig det er i samme stand som købt).
Har aldrig haft problem med dette.

Så kan til stadighed undre mig at Bilka, Expert og Fona ikke giver denne service især da det ikke er muligt mange steder på TV at se almindelige tv kanaler eller en BD film.
Af Supergris
Jeg har selv skrevet en tråd, med samme emne.
De er så vilde med at sælge noget, at man kan vente 40 dage med at betale, men, som du beskriver, hvis tapen er pillet af, er varen din...
Jeg prøvede at fortælle dem, at den eneste måde, de som fysisk butik kan overleve, er, ved at tilbyde en service, der i det mindste matcher online-salg, men nej, der var ingen pardon, hvilket naturligvis resulterer i, at jeg aldrig køber en vare hos dem igen, selvom de var nok så vilde med, at udstede et Fona-kort...
Af Supergris
Ja, der er jo nok flere end jeg, der har "dummet" sig...