Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg har endelig besluttet mig for at skulle have et plasma tv.. jeg har kig på de to ovenstående modeller. Z700 er jo full hd, men px70 har større kontrast.

Hvad er forskellen ellers? Og hvad bør jeg gå efter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs denne artikel ang. 1080p:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Og denne omkring størrelsen på TV'et:
http://www.carltonbale.com/2006/11/1080p-does-matter/

for at få gavn af 1080 opløsningen skal dit TV i realiteten være større end 50" hvis du sidder 10 fod væk. Ellers kan du ikke skelne punkterne alligevel og så er det jo spildt.

Vær opmærksom på at prisen på de to modeller på ingen måde vil ligge i samme leje. Du kommer til at betale omkring 25000 kr. for Z700 og ca. det halve for PX70.

Hvis du bare skal se TV på skærmen, så er Z700 som at skyde gråspurve med kanoner. Jo, du kan imponere drengene med at sige det er fullHD, men du kan bruge det til hat og briller med de signaler du får skudt ind via antennen eller kabelnettet. Så jeg går ud fra at du parrer det med en blueray eller en HD-afspiller?
Af darkdevil
yakken skrev:Læs denne artikel ang. 1080p:

for at få gavn af 1080 opløsningen skal dit TV i realiteten være større end 50" hvis du sidder 10 fod væk. Ellers kan du ikke skelne punkterne alligevel og så er det jo spildt.
Okay det var jeg ikke klar over.
yakken skrev:
Hvis du bare skal se TV på skærmen, så er Z700 som at skyde gråspurve med kanoner. Jo, du kan imponere drengene med at sige det er fullHD, men du kan bruge det til hat og briller med de signaler du får skudt ind via antennen eller kabelnettet. Så jeg går ud fra at du parrer det med en blueray eller en HD-afspiller?
Jeg har hverken HD-afspiller eller blueray.. Men det kommer nok på et tidspunkt. Det jeg har påtænkt mig at tilslutte er et Medie Center, DVD afspiller, parabol reciever..

Så jeg kan næsten fornemme at jeg bør gå efter PX70´eren
Af DavidBo
Z700 bruger ca 500W. Det synes jeg er meget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, til det brug bør du ikke satse på Z700. Men hvis du skal bruge en parabol er PX70 vel ikke det oplagte valg? PV70 giver dig samme skærm bare uden DVB tuneren.

Jeg regner med at skrive en artikel der linker sammenhængen mellem størrelse og siddeafstand på en på en pædagogisk måde med interaktive grafer og des lige, men det tager jo alt sammen tid :)
Af darkdevil
yakken skrev:Ja, til det brug bør du ikke satse på Z700. Men hvis du skal bruge en parabol er PX70 vel ikke det oplagte valg? PV70 giver dig samme skærm bare uden DVB tuneren.
Jeg har også almindelig antenne. Bruger kun parabolen til tv3, tv3+ osv.
yakken skrev:Jeg regner med at skrive en artikel der linker sammenhængen mellem størrelse og siddeafstand på en på en pædagogisk måde med interaktive grafer og des lige, men det tager jo alt sammen tid :)
Det vil jeg se frem til. Og mange tak for svarene.