04 apr 2015, 01:33
Nu er jeg jo godt nok ikke Rasmus, men kommer lige med et input alligevel.
Som jeg har oplevet mit 4K er der en smule forskel, men som i princippet kan have sin årsag flere steder i processen.
Jeg er på vej til min fladskærm nummer 12 inden for vel mindre end 10 år, og jeg har fulgt med henover HD, Full HD og UHD.
Jeg er nu nu på vej med mit næste UHD TV, og mente jeg ikke der var en forbedring i billedet også i dagligdagen, så valgte jeg ikke nyt UHD TV, for det er altså dyrere.
Når du så kan se 4K Video, så kan jeg love dig at at der er en forskel til f.eks. til Full HD.
Det man skal være opmærksom på i min øjenkrog er jo, at Youtube er på vej med en forbedret udgave af deres UHD streaming, hvilket betyder at man får et endnu bedre udbytte af UHD. Men det er jo langt hen ad vejen jo bare clips. Den gode nyhed er så, at flere af 2015 UHD TV modellerne har den nødvendige decoder VP9 - og så er man kørende på Youtube.
Desværre er UHD video stadig en mangelvare, men det er på vej - formoder jeg da, i form af Blu-Ray og TV signaler - det sidste har nok lange udsigter.
Men med et UHD TV, hvis det ellers indeholder de rigtige elementer (HEVC osv.), så har man muligheden for at se UHD - det har man jo ikke ellers. Jeg vil sørme ikke undvære muligheden for at se UHD TV.
Jeg er ikke sikker på at Rasmus er helt enig med mig, men sådan er det.