Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterM
Hejsa,

Har kigget lidt på Samsung's UHD 75HU7505 til de 30K.

Er der andre alternativer i det prislag der bør kigges på? I størrelsen 70-80".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der kan jo være mange grunde til, at man leder efter TV i den størrelse og sidder du 8 meter fra dit TV, så kan det altså næsten være underordnet om billedkvaliten er verdens bedste, hvis TV'et kun er 32" stort...

Til 30.000 kr. får du svært ved at få andet end "mid-rage" modeller, mem HU7505 er et fornuftigt bud på noget der har alle 2014-modellerne features og stadig har en god pris.

Sharp er vel, som Zyde nævner, nogen af de eneste der virkelig gør sig i de store skærme.
Af PeterM
Tror jeg har sat mig lidt fast på et 75HU7505. 60-65" er for småt for mig, har et UE60D6505 i øjeblikket, hvilket jeg synes er for småt (og er pisse træt af at bruge min projektor) - Så jeg håber lidt på 75"eren kan blive kompromiet ;-)

Men, blev egentlig overrasket over at se at man stortset ikke kan finde nogle slim ophæng til sådanne TV? og strøm kabel går direkte bagud, og ikke nedad, som på f.eks. min nuværende UE60D6505.

Er der nogle der har et bud på hvor langt ude fra væggen sådan en sag kommer til at hænge?
Af Supergris
PeterD skrev: Husk på:

Det er ikke størrelsen men billedkvaliteten der gør forskellen.

Størrelsen har faktisk utroligt meget at sige, om oplevelsen ved, at se en film, så det er en ikke korrekt påstand!
Af PeterD
Ja men uden at starte en debat..skal billedet også være i orden. ;)

Hvordan er det nu..Holder det der "Film skal ses i biografen" stadigvæk?
Af Supergris
Ja, hjemme-biografen...