Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JohnniD
Jeg skal udskifte mit Pioneer plasma til et nyt fjernsyn.

Kan jeg genbruge vægophænget, eller passer det kun til pioneers egne fjernsyn?

Vægten bliver i hvert fald intet problem, da jeg er sikker på mit 43" vejer mindst 25 kg.
Af PeterD
(Fra Pioneer til) Pioneer.

Der er endnu intet LCD/LED som 100% kan erstatte kvaliteten.

Selvom det siges at KURO udviklerne skulle have en andel i AX900:

http://digitalt.tv/panasonic-ax900-tx-6 ... tra-hd-tv/

...Erhm..Men prisen..: :(

http://www.proshop.dk/Fladskaerms-TV/Pa ... =pricesite

HVIS du vil prøve noget andet så køb et brugt plasma med indbygget DVB-C tuner som Kuro mangler, men igen..Det er IKKE Kuro!!
Senest rettet af PeterD 25 mar 2015, 09:13, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
Nej. Fordi uanset hvad du vælger får du et dårligere billede.

Er det fordi du ønsker Smart tv og går mindre op i god billedkvalitet?

Vægophænget burde du godt kunne genbruge, hvis du skal have samme størrelse igen..

Kan du ikke forskyde vægophænget.?
Af JohnniD
Det er ikke et KURO jeg har.

Men det bruger vanvittigt meget strøm. og det er som sagt kun 43"

Sony 8W er vel ikke dårligere end et fjernsyn der er 10 år gammelt
Af kim4220
Et plasma der er 10 år gammel med normalt forbrug er ikke hvad det har været, de mister kvalitet efter tiden går.....
Gå i en butik og spørg en sælger de ved som regel hvad der er godt og dårligt, men prøv at undgå en deltids medarbejder der typisk bare sælger alt hvad de kan.....der er som altid gode og dårlige sælgere.

Men jeg har selv plasma så kender problemet, men prøv enten en 7 serie Toshiba eller Panasonic fra AS650 og op efter de kan få ganske ok billeder med tålmodighed.

Husk din plasma har fuld betrækningsvinkel det har kun IPS tv så hvis i sider mere end de her ca 15 grader forskudt så ikke VA men VA har typisk(ikke altid) det bedste sort niveu men sort er blevet rigtigt godt på IPS også.
Af PeterD
Pioneer er stadig et godt mærke.

Ikke at det skal være en lang udmavrende debat igen.

Toshiba..? Hmm. Kan de virkelig konkurrere med Sony og Panasonic på billedkvalitet..Ikke pris.

Gerne et link fra avsforum. Hdtvtest.co.uk. ljudochbild.se og andre..

Enig i at AS640 og AS650 samt W6 og den dyrere W8 kunne være muligheder..Brug Pricerunner.dk

AS640 er måske lige det bedre end AS650 ifg diverse tests. ( Brug selvfølgelig tid på korrekt indstilling)

W8 er rigtig god, men også forholdsvis dyr..Check pricerunner

Tænker bare fra Pioneer..Der må da være noget Philips Ambilight måske..?

Dba.dk/plasma med dvb-c tuner?
Brugeravatar
Af edinger
JohnniD skrev:Sony 8W er vel ikke dårligere end et fjernsyn der er 10 år gammelt
Jo.
kim4220 skrev:Gå i en butik og spørg en sælger de ved som regel hvad der er godt og dårligt.
Du joker, ikke?
Af kim4220
Har selv set Toshiba i Elgiganten(tror expert har også) og på IFA meget flotte billeder.
IFA er selvfølgelig indstillet på alle måder, men det er de andre også men foreskellen var meget naturlige billeder frem for pumpet rød og blå farver.

Philips 8 serie ok billede hvis indstillet, standard ikke så godt(desværre meget typisk nu på alle mærker).

Siger det bare igen plasma nej og nej du kan aldrig vide hvor mange timer det har kørt og farverne mistes langsomt især på ældre plasma.

Edinger: Nej ikke joke der er stadig ærlige sælgere og service minded derude :) men giver dig ret desværre længere og længere imellem.
Og dårlig service mere og mere tit, var i en tøjbutik(ikke ligefrem teknik) anden dag bare for at understrege der blev slet ikke kigget op fra mobilen gik igen med det samme.
Af JohnniD
Når i siger indstillet, er det så at billedet ikke er grynet eller hvordan
Af kim4220
Indstilling af farver, standard fra producent er ikke godt.
Nej helst med spyder(udstyr) hvis du kender en fotomand har han sikkert en.....
Ellers øjemål, eller betal dig fra det HIFI Klubben og Elgiganten tilbyder begge denne service mod betaling.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvad er budgettet? Hvis du vil kaste lige så mange penge efter nyt tv som Pioneer solgte skærme for i sin tid, så er OLED nok oplagt. Med OLED overgår vi endelig definitivt de bedste plasma-tv.
Af JohnniD
Jeg havde tænkt 8-10k