Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Vi skal have et nyt tv til fællesrummet på mit job. Det skal være mindst 55", betragtningsvinklen er vigtigere end det gode billede. Der skal et boxer kort i, der skal være MPEG 4.

Kigget på en Pana AS 650 hvilket vel kunne gøre det, vil lige høre om andre har nogle input?

Hvad med Oled, jeg har set en i butikken for noget tid siden, kan ikke huske om betragtningsvinklen var ok?

Har set de nye Oled, der er UHD i dem alle. UHD er ikke relevant i dette tilfælde, skal kun bruges til almindelig tv kiggeri.
Af kim4220
nr 1 Boxer på et 55" er ser ikke specielt godt ud :) og inden nogen siger det passer ikke så tror jeg, at man ikke har set forskellen selv antenne montør bliver overrasket.
Og ja har læst billedet ikke var så vigtigt, men hvis muligt brug Parabol.

LG tv over 47" er alle IPS så fuld betrækningsvinkel.
Philips 55PFS7509 er IPS
Panasonic 55AS650 og AS750 er IPS.
Sony 55X8505 og 55W955 er IPS.
Samsung er altid i år VA så nej, har hørt rygter om IPS i Samsung i 2015.
Toshiba 55L7463 er også IPS.

Alle har T2 til Boxer Sony og Panasonic AS750 er CD godkendt.

Det var lige hvad jeg kunne komme på lige på et split sekund.

OLED har fuld betrækningsvinkel.
Af Grandahl
Ja anmelderne har ikke været for imponeret over 2014 modellerne med IPS panel kan jeg godt se, det gælder både denne Sony og AS 650 desværre, men det er der jo ikke så meget nyt i.
Af jng
kim4220 skrev: ..
Det var lige hvad jeg kunne komme på lige på et split sekund.

OLED har fuld betrækningsvinkel.
Brug to i stedet for et.
Af kim4220
Ja test er typisk dårligt for IPS i forehold til VA, desværre fordi man vægter sort højere end betrækningsvinkel problemet er bare de fleste stuer o.s.v er indrettet til bred vinkel.
Af kim4220
PeterD: Vil lige minde om hvad han ønsker :)

Vi skal have et nyt tv til fællesrummet på mit job. Det skal være mindst 55", betragtningsvinklen er vigtigere end det gode billede.
Af PeterD
Så det skal være IPS, men det går ud over farverne (set fra siden).

Hmm..

Men 10.000 kr for et Sony X8505..?

Hvor mange chefer går med til det? :o
Af Grandahl
Nu har han ikke nævnt noget om penge endnu. Men Sony til 7000 kunne være der bedste bud i det prisleje. Evt vil jeg anbefale en Oled til 18000 hvis prisen ikke bliver så aktuel.

Den 8505 PeterD er en UHD hvilket ikke bliver brugt, og derfor ikke relevant. Men tak for imput :)
Af kim4220
Så lidt håber det kunne bruges :)
Giv besked om hvad det bliver, forresten sony tv er på anden uge i Elgiganten og de plejer at køre i 2 uger så søndag er nok sidste dag.