Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kim4220
Hmm AS600 AS640 AS650 6 serie ;)
Af kim4220
Ja men svære at finde rundt i for mange nogle er "ægte" 100 Hz og nogle er VA andre er IPS så vanskeligt for en almindelig forbruger at finde rundt i.

Især når man på Bilka skriver 100 Hz (50AS600) selv om at det er 50 HZ(100 Hz BLB sort frame imellem), så er forbruger da også helt ude og skide :)

Og at få en hjemmeside til at kontrollere kanaler kommer ikke til at ske.....

Udstillinger er faktisk ofte en god ide, sælger er typisk villig til at give rabat og man ved at tv virker.
Af PeterD
Det er rigtig nok.

Uden at generalliserer fik jeg at vide for 4 år siden herinde at: "Hvorfor dog se på skærmen før et netkøb"..Det eneste du kan vurdere er rammen og bagsiden. Resten kan du se på billedet på hjemmesiden. Derfor er der ingen grund til ikke at købe på nettet"..

En regl som passer endnu: " Beslut dig for mærke og modelnummer INDEN du taler med sælger/vildleder..Ofte har de lige et supertilbud, men pas på..Er det så en markant nedsat, men dårligere skærm de tilbyder dig?

Hvis du er i tvivl så hjem og google.
Af kim4220
Som altid brug hoved.....og dette kan lyde forkert og skal ikke sætte alle i bås....
Men typisk københavner butikker har helt hovedløse sælgere ansat. Gælder alle kæder, den lokale egen butik ofte god service men også højere priser.

Provinsen lever af at kunderne kommer igen(kæder som Elgiganten, Fona og expert o.s.v) så der får man ofte en langt bedre service, men med typisk lavere priser end den helt lokale mand.

Håber det gav mening, og jeg ikke har trådt nogen over tæerne :)
Af elmsupport
Det var en masse teknisk snak om bla. hertz og ikke hertz :-) spændende.

Men for at konkludere lidt på det i har skrevet så, ville Sony´en være et udmærket køb, og som i også skriver så er et besøg værd hos både Bilka Og Elgiganten inden jeg beslutter mig nok en meget god ide.

Jeg har læst mig frem til at de nyere Panasonic tv har et eller andet med at man kan smide det program/kanal man ser direkte over på en iphone/ipad, er det noget de andre tv kan af dem der her været nævnt i denne tråd?
Af PeterD
..Lyder ellers spændende.

Men kender det ikke og vil ikke love noget jeg ikke kan holde.

Kan dog godt love god billedkvalitet med både Sony og Panasonic.

Hvorfor vælge Panasonic frem for Sony?

Fåes måske ikke i hver lille elekronikbiks, og de har nok sjældent tilbud på Panasonic. Det gør det mere "spændende" og altså ikke det som alle der får proppet andre mærker ned i halsen.
Af kim4220
Ser frem til hvad du køber og om du bliver tilfreds med resultat :)
Hmmm de fleste kan sende billede og video der ligger på ipad via app......direkte spejling har jeg ikke hørt om....
Af Bent odense
kim4220 skrev:Ja men svære at finde rundt i for mange nogle er "ægte" 100 Hz.
Det kan man godt forstå der er nemlig ikke noget der heder "ægte"100Hz.
Af kim4220
Enig, men så kan vi så også godt blive enige om der er stor forskel på hvordan de ekstra frames opstår.

for at gøre sagen ekstra sjov Hz vs FPS :) den tror jeg bare vi lader ligge til en anden tråd ;)
Af elmsupport
Har set på Panasonic AS640 serie og også på resten af deres produkt numer at der er et E tilsidst på dem jeg har set, det står vel for Europe eller hvad?
Har nemlig også set et N på nogle af dem, det står vel for Nordic
Nu er der vel dansk menu i AS640E og AS600E ?

Har det nogen betydning E eller N
Af kim4220
Typisk kan du ikke lede meget ud af Panasonic endelser da de bare henter fra et lager i Europa og lægger nordisk SW på. Men typisk er de modeller der er solgt i Danmark med danske apps og menu, ender på E.
Af PeterD
Her er en start:

http://m.pricerunner.dk/sp/panasonic-as640.html

40"/48" ville jeg nok hoppe på den til 3700/4400. Kender ikke meget til Happii, Proshop og slet ikke Debusy...og i 55" Cinemagic.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx40as64 ... 183815.htm

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 15&t=32566

Indstilling: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

Filmprofil (måske Normal?) skru ned for farver og slå alle billedforbedringer fra.