Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bigfootplc
Hej,

Vil gerne have et nyt TV i stuen, og har besluttet mig for
*Min 55"
*Skal være 4K
* 3D (bruger det sjældent men godt når man tager sig tid til det)
* Twin tuner...

Det behøver ikke SMART, det er alligevel forældet i morgen så er det bedre at bruge Apple TV , chromecast mm..

Har kig på Bilkas tilbud på 55HU7105, men er det reelt det bedste bud.. (har lige fundet ud af at den hverken har 3D eller twin tuner) bilka sælgeren kaldte det for en SKRABET model er det korrekt?

Kom frisk og hurtigt..
Af Bigfootplc
Hej

mange tak for input, men får nok svært at hive yderligere 7500 ud af budgettet uden fruen hun opdager det..

Er det måske bedre at give efter på 4K?
Af blokhus
PeterD, ved du om sony skærmen kan hænge tæt på væggen, eller om den har en kasse som w805?
Af PeterD
Sonyen ser interessant ud, om billedkvaliteten passer i virkeligheden ved jeg dog ikke da jeg har plasma..

Kunne dog være fint med en grundig vurdering af billedet (bluray/ alm. Tvsignal HD), naturlige farver?, hudtoner, hvor god den viser farven sort? og skærmen generelt, hurtig til kanalskift? og om den lever op til forventningerne? hvis den kommer på væggen..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2014-generationen fra Sony var ikke hurtig i menuerne, men X8505 generelt anset som værende en god skærm, dog med et lidt svagt sortniveau pga. IPS panelet.