Log ind med sociale netværk
22 mar 2015, 22:53
Har selv et MKII med ægte 200 HZ, ved dog ikke om der også er 200 Hz backlight scanning. Biledet står ihvertfald ekstremt skarpt uden nogen form for blur. Men det har desværre også den pris ,at billedemotorens interpolation ofte ikke kan følge med, det dog været i kontrastrig billeder med hurtig panorering. xD Så det nok et valg mellem pest eller kolera
Hvilken udgave endte man ud med?
Hvilken udgave endte man ud med?
23 mar 2015, 07:52
Hvad er det du mener med "200 ægte Hz"? Hvis det mest højfrekvente signal du kan få er 50 Hz, så skal TV'et jo gøre noget ved signalet for at ramme 200 Hz uanset hvad.
23 mar 2015, 13:47
Med ægte 200 Hz menes der selvfølgelig at LCD scanning frekvensen er 200 Hz og ikke ikke som min fars Sony TV, hvor scanning frekvensen kun er 50Hz men bliver markedsført som 200 Hz. (200 XR)I min fars tilfælde har tv'et 50 Hz med 50 Hz interpolation, sidst men ikke mindst 100 Hz Backlight blink der vel og mærket er slået fra som standard. ikke 100 Hz Backlight scanning men 100 Hz Backlight Blink. De 200 Hz er vel heller ikke helt ubetydeligt når det kommer til Blur reducering.
P.S. Er det maksimale signal ikke på 2*30(60Hz) eller bliver de sat sammen til hele billeder før de når panelet? De 50Hz er vel i hele billeder. Med sidstnævnte skal du jo op på de 100Hz scanning for at kunne gøre brug af frame interpolation.
P.S. Er det maksimale signal ikke på 2*30(60Hz) eller bliver de sat sammen til hele billeder før de når panelet? De 50Hz er vel i hele billeder. Med sidstnævnte skal du jo op på de 100Hz scanning for at kunne gøre brug af frame interpolation.
24 mar 2015, 08:40
Dit TV-signal er 50 Hz. Blur-reduction sker først når du begynder at tilføje interpolation, black-frame insertion eller scanning backlight. Der er ingen reduktion af blur ved at opdatere en LCD-skærm flere gange med præcis samme billede, da den i forvejen er "sample and hold".
24 mar 2015, 10:51
I kan begge to læse lidt mere om det her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091
Hoax of the century
Hoax of the century
Sony A1
15 okt 2015, 21:37
Gør mig nu ikke dummer end godt er. Med mit ordvalg "Ægte 100Hz" prøver jeg selvfølgelig at skabe en kontrast imellem et B&O TV som er angivet til 100Hz og et Sony tv der er angive via. de såkaldte Sony Hz, altså 200 XR er ikke = 200hz scanningsfrekvens på LCD'en, 200hz Backlight scanning (blur) eller evt. Backlight blink (Black frames) og nogen interpolated frames (judder) så vi får noget ud af det 200Hz Panel som i Sony' tilfælde så kun vil være et 50Hz panel, hvor man eks. ved at fodre tv'et med et 25p signal, kun vil ku' have 25 interpolated frames, før de 50Hz på panelet er brugt op, og så bliver de sidste 100XR brug på Backlight blink som vel og mærke er slået fra. På den måde får Sony et TV som normalt kun vil blive angivet som et 50Hz til at fremstå som et 200Hz (50Hz Panel + 50Hz interpolated eller sharpness behandlede frames + 100Hz med Backlight blink. 50+50+100=200XR)
Sony kalder det godt nok heller ikke for Hz da det ville være for åbenlyst vildledende markedsføring, men stadig.
Sony kalder det godt nok heller ikke for Hz da det ville være for åbenlyst vildledende markedsføring, men stadig.
16 okt 2015, 09:57
Det var dig der kaldte det "ægte hertz".
I min verden er de rigtige billeder ikke indlagte sorte billeder eller kopier af tidligere billeder eller et kalkuleret billede af det forrige og næste billede. Eftersom vi kun har film i 24hz giver det ikke mening at snakke om forskellige hertz teknologier der tilføjer så godt som intet ud over mere forvirring.
I min verden er de rigtige billeder ikke indlagte sorte billeder eller kopier af tidligere billeder eller et kalkuleret billede af det forrige og næste billede. Eftersom vi kun har film i 24hz giver det ikke mening at snakke om forskellige hertz teknologier der tilføjer så godt som intet ud over mere forvirring.
Sony A1
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto