Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af labuha
Hejsa

Har fornylig købt et Samsung UE55H6475 TV. En gang i mellem forsvinder underteksterne pludselig og når det sker er det på alle kanalerne. Jeg er nødt til at slukke TV'et for at få underteksterne tilbage. Underteksterne kan ikke kaldes frem igen blot ved at gå ind i menuen og slå dem fra og til, TV'et skal slukkes.
Jeg har et Boxer abonnement med et kort som sidder i et CI+ modul leveret af Boxer. Modulet sidder direkte i TV'et, så det er ikke en boks der fejler. TV'et er opdateret til seneste firmware. Det skete aldrig på mit gamle TV, så tænker at fejlen ligger i TV'et.

Nogen som har oplevet det samme? Mener i ikke at jeg bør gå ned og få det byttet?
Jeg har også boxer tv og havde det samme problem med mit tidligere tv, det var dog et Sony tv. Nogle gange skete der det at undertekster forsvandt, andre gange at kanalerne forsvandt.

Det var ikke min opfattelse at det var tv'et der var problemet, men snarere forbindelsen til boxer modulet/kortet.

Jeg tog altid lige modulet med kortet i ud af tv'et. Og satte det herefter i igen, så fandt modulet forbindelsen til fjernsynet igen. Og det virkede som det skulle.

I dag har jeg sjovt nok et Samsung tv og oplever ikke problemet.
Hmmm, interessant. Jeg oplevede det aldrig på mit tidlige Samsung TV, men altså på det jeg lige købt. Det gamle TV kunne ikke tage et Ci+ modul, det kan det nye og det er det jeg bruger nu. Så reelt kan fejlen lige i enten modullet eller TV'et. Kortet er det samme...
Er der ikke flere der har haft samme problem. Det sker nu oftere og oftere på mit nye TV. Lidt irreterende når man ikke er så god til andet end dansk og engelsk 8)
Overvejer at levere det tilbage, men det er bare så besværligt... Ville bare gerne være sikker på at problemet ligger i fjernsynet og ikke i Ci+ modullet.
Af jng
labuha skrev:Er der ikke flere der har haft samme problem. Det sker nu oftere og oftere på mit nye TV. Lidt irreterende når man ikke er så god til andet end dansk og engelsk 8)
Overvejer at levere det tilbage, men det er bare så besværligt... Ville bare gerne være sikker på at problemet ligger i fjernsynet og ikke i Ci+ modullet.
Hvis du har overbevist dig selv om, at det er tv-apparatet, der fejler, så returner det.
jng skrev:
labuha skrev:Er der ikke flere der har haft samme problem. Det sker nu oftere og oftere på mit nye TV. Lidt irreterende når man ikke er så god til andet end dansk og engelsk 8)
Hvis du har overbevist dig selv om, at det er tv-apparatet, der fejler, så returner det.
Det ville jeg nok også gøre. Har returneret et enkelt tv til El-mutanten og de var super flinke. Altså dem i El-mutanten