Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wildt
#17248
...wow reklame banner ved login - lidt fesent synes jeg.

Anywho - mht Hifiklubben.

Dyrk lige denne her:

Jeg konstaterer at diskanten i den ene af mine Dali 850 lyder skod.

Jeg kører så derop og slæber den ret tunge højtaler i armene med sved på panden ned af gaden, da der ikke er gode P pladser.

Jeg beskriver problemet således: De høje toner lyder forfærdeligt! Specielt saxofoner.

Efter et par dage får jeg meddelelsen af de ikke kunne finde nogen defekt på højttaleren. TRODS DET AT DE HAVDE HAFT DEN KØRENDE I DØGNDRIFT (deres udlægning).

"Pis"... jeg havde sikkert ikke krydstjekket ALT nok gange tænkte jeg.

Hentede den, og satte den til derhjemme igen. Tjekkede ALT 289724 gange. Den 850'er spiller ikke ok.

Efter aftale tog jeg derop og spillede et nummer fra en cd med noget sax, og der måtte en gut rimelig pinligt berørt erkende overfor en kollega at "ja, den er sgu da gal".

OMFG. Her står en flok teenagere (lignede de) og anbefaler kabler til 1236179236 kroner, men de kan ikke høre at en højttaler er deffekt!!!!

****

At det så tog dem 3 måneder at reparerer den, ("vi er ikke sikker på hvad der er galt") er en anden ting. Jeg NÆGTER at lege med dem igen.
Af MrFranke
#17332
Lyder godt nok som en skodbutik, må håbe at de følger med på div. fora's så de kan få ændret den uheldige fremtoning du beskriver her. Jeg har heldigvis ingen problemer i min butik, skulle lige være at jeg købte et TV for 14 dage siden der lige er sat yderligere 2300 kr. ned (surt), men det er jo ikke butikkens skyld.
Af dsluserdk
#17353
Jeg vil da også lige fyre lidt Ris og Ros af til hifiklubben

I april 2005 købte jeg en Fujitsu Siemens plasma 42"hha30esm om dengang kostede 30000,- uden tuner. Jeg køber dertil en tuner og en vægbeslag. Henter det om fredagen og mandag er skærmen sat 5000,- kr ned. Efter lidt skriven frem og tilbage med hifi klubben finder de en løsning og jeg for de 5000,- retur selvom det ikke er deres problem. køber da straks en ny forstærker for de penge.

SUPER SERVICE. :)

Så går min tuner ned. Den står bare og laver flimre. den sendes til rep. og jeg venter 3 mdr (infocare). Den kommer retur hjem og tilslut den. Den har samme fejl. Afsted til Hifiklubben igen (godt man har sin selector), der går 2 mdr. uden den kommer retur. I samråd med Hifiklubben hæver vi handlen og jeg for mine penge igen.

Super service (det er jo ikke deres fejl at infocare er sat til at varetag fujitsu produkterne). :)

I Januar bestiller jeg den nye sharp 46xd1e og igen gør de alt for en hurtig levering. 9 dage efter begynder min Fujitsu at opføre sig underligt, skærmen begyndte at bliver lyserød i den én side, jeg tager nogle billeder som jeg sender til hifi klubben så de kan se fejlen. Den skal på værksted, jeg tager skærmen ned og køre med en gammelt 28" 4:3 JVC indtil min sharp kommer hjem.

Sharpen lander og 4 dage efter aflevere jeg mit fujitsu til service. 2 1/2 uge senere er min skærm tilbage fra rep. Juhu op og hente, pakke ud så den kan få sin nye plads i soveværelse, men hov hvad er det, skærmen er en slidt demomodel !:( Det må man ikke. Ifølge købeloven må man ikke ombytte fabriks nye produkter til en demo / udstillingsmodel, skærmen er ridset og den er fyldt med støv på bagsiden. Ser også at skærmen er en ældre model end den skærm jeg selv har afleveret. Jeg har ikke sat strøm til den eller pakket den helt ud. Tænk hvis den brænder af fordi den ikke kan køle panelet ordentligt eller den falder fra hinanden :D .


Det er bare ikke iorden. Jeg arbejder selv i butik og tænk hvis jeg ombyttede jeres mobil som har en fejl til en brugt telefon med en ældre software, så havde det været en tur i kontant og basta, med det samme.

Idag er en sorgens dag, jeg har selvfølgelig skrevet en mail til hifi-klubben og sendt den til butikken hvor jeg har købt det hele. Nu venter jeg lige 2 dage på et svar så må jeg se hvad de siger.

Mere senere
Af steffenm
#17357
Større hifi steder har en tendens til at tro at de kan lade tingene køre! (Ifølge mine egne oplevelser ihvertfald)

Derfor jeg blev fast kunde hos Lydspecialisten! De hjælper gladeligt med alt, da de ved at det er sådan de holder på kunderne! De har ikke så stor og fancy en butik som hi-fi klubben, men har alligevel forstand på ordentlig service ;)
Af Otto J
#17358
dsluserdk skrev: Juhu op og hente, pakke ud så den kan få sin nye plads i soveværelse, men hov hvad er det, skærmen er en slidt demomodel !:( Det må man ikke. Ifølge købeloven må man ikke ombytte fabriks nye produkter til en demo / udstillingsmodel, skærmen er ridset og den er fyldt med støv på bagsiden. Ser også at skærmen er en ældre model end den skærm jeg selv har afleveret.
Mja, hvis vi nu ser bort fra at skærmen var ridset og en ældre model, så har du ikke krav på et nyt produkt ved en ombytning - du har krav på et tilsvarende produkt. Sålænge du ikke er ringere stillet, må de gerne give dig en demovare. I dette tilfælde ER du så ringere stillet, fordi det er en ældre udgave, men i princippet må de godt.

dsluserdk skrev: Det er bare ikke iorden. Jeg arbejder selv i butik og tænk hvis jeg ombyttede jeres mobil som har en fejl til en brugt telefon med en ældre software, så havde det været en tur i kontant og basta, med det samme.
Igen, hvis vi ser bort fra dét med den ældre software, så er det da ellers netop rimelig udbredt praksis at man får en "refurbished" telefon ved ombytning af en defekt mobiltelefon.

EDIT: Ovenstående er ikke korrekt, som det fremgår af de følgende indlæg. dsluserdk har ret, den ombyttede vare skal svare til den oprindeligt leverede.
Senest rettet af Otto J 27 mar 2007, 08:06, rettet i alt 1 gang.
Af dsluserdk
#17359
AV Precision skrev:
dsluserdk skrev: Juhu op og hente, pakke ud så den kan få sin nye plads i soveværelse, men hov hvad er det, skærmen er en slidt demomodel !:( Det må man ikke. Ifølge købeloven må man ikke ombytte fabriks nye produkter til en demo / udstillingsmodel, skærmen er ridset og den er fyldt med støv på bagsiden. Ser også at skærmen er en ældre model end den skærm jeg selv har afleveret.
Mja, hvis vi nu ser bort fra at skærmen var ridset og en ældre model, så har du ikke krav på et nyt produkt ved en ombytning - du har krav på et tilsvarende produkt. Sålænge du ikke er ringere stillet, må de gerne give dig en demovare. I dette tilfælde ER du så ringere stillet, fordi det er en ældre udgave, men i princippet må de godt.

------------------------------------------------------------------------------------

Hvis der oprindeligt er leveret en fabriksny vare, kan sælger ikke ombytte med en brugt vare - fx en demonstrationsmodel eller en renoveret mobiltelefon
Sælger kan afvise og i stedet tilbyde afhjælpning, hvis han kan bevise, at det vil være billigere for ham at afhjælpe, og at dit krav om omlevering er urimeligt i den aktuelle situation.


Det er taget fra købeloven. Det er en fabriks ny vare derfor kan de ikke udlevere en brugt vare. Så kunne de afhjælpe men det vil åbenbart ikke kunne lade sig gøre da det er selve panelet der er defekt.
Af Otto J
#17364
dsluserdk skrev:
Hvis der oprindeligt er leveret en fabriksny vare, kan sælger ikke ombytte med en brugt vare - fx en demonstrationsmodel eller en renoveret mobiltelefon
Du har ret, det fremgår klart og tydeligt - min fejl. Det ser umiddelbart ud til at formuleringen er ændret siden sidst jeg var blandet ind i en sag om dette (hvilket så også er en del år siden).
Af allankvist
#21329
Jeg var også en stor fan af hifiklubben indtil de midt i halvfemserne gik på børsen og deres priser eksploderede Der var faktisk engang hvor hifiklubben var betydelig billigere end resten af branchen!!

Jeg har siden taget en uddannelse som radiohandler og selvom jeg ikke er den mest vidende på området, er jeg utrolig ofte blevet mødt med usandheder når jeg har spurgt til deres produkter. Jeg tror ikke de lyver bevidst men de har bare utrolig svært ved at erkende at de ikke har et svar på stående fod og bliver nød til at undersøge det.
Af xenon
#21344
"En anden god ting er: 2 ÅRS GARANTI" <- det får du alle steder - også på netbutikker i danmark... en ting du ikke får i hifi klubben men får i netbutikker er 14 dages returret... jeg er generelt ikke så vild med hifi klubben - nok fordi jeg ikke har så mange penge at jeg bare kan kaste 10-15% ekstra efter et produkt
Af madsl
#21345
xenon skrev:"En anden god ting er: 2 ÅRS GARANTI" <- det får du alle steder - også på netbutikker i danmark... en ting du ikke får i hifi klubben men får i netbutikker er 14 dages returret... jeg er generelt ikke så vild med hifi klubben - nok fordi jeg ikke har så mange penge at jeg bare kan kaste 10-15% ekstra efter et produkt
garanti og reklamationsret er ikke det samme!