Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af syska
Hej,

Jeg leder efter en ny skræm ... som skal erstate eller måske endda supplere min 2 stk 19" Dell 1905PF.

Jeg synes ikke rigtig der er mange anmeldelser af 24" på siden ... så er sådan lidt i vildrede om hvad man mon skal vælge hvis det skal være en 24".

Valget faldt nok på en 226 Samsung hvis det skulle være en 22" ... eller måske en anden model med TV tuner ...

Info om mit brug:
Gamer meget meget lidt ... og hvis jeg gør er det nok mest RPG(ikke wow, og online ting, tager for meget tid) ... og strategy/bygge spil ... og nogne gange meget meget lidt CS 1.6, men ikke noget vildt krav.
Skærmen skal brugse til film, størrer skrivebord, så man kan have en pdf på den ene, og word på den andne ... eller andre mærkelige kombinationer ... så den skal have gode farve.

Men til mine spørgsmål.
1. Hvad for en 24" er god, og kan købes for penge? max 6-7k?
2. Hvis overstående ikke kan købes, hvad for en 22" ville så være et godt valg ?
(begge skærme må gerne være med tv tuner, men bestemt ikke et krav hvis det går udover kvaliteten på skærmen)

Hvis der skal svares på andre spørgsmål, så skriv endelig ... så vil jeg prøve at svare så godt på dem som jeg kan.

// ouT
Af Shadout
De kloge hoveder herinde vil sikkert anbefale Dell 2407WFP så længe den er på tilbud. Hvis den var indenfor min prisramme var det klart den skærm jeg ville gå efter på nuværende tidspunkt, men selv med rabat er den på 5500 kr ca, hvilket dog er ganske billigt hvis det er 24" prisklassen man er oppe i.

Der er også Samsung 245BW, som dog kun er TN (ved ikke om betragtningsvinklen begynder at blive et for stort problem med så store skærme), men den har sikkert bedre reaktionstid, men det virker jo ikke så afgørende i dit tilfælde. Og farverne er næppe på niveau med Dell's.

Har også hørt lidt godt om en 24" BenQ skærm, som jeg dog ikke rigtigt har set nærmere på (kan ikke lige huske navnet, men de har nok ikke så mange af dem).

Hvad angår 22" har jeg selv kigget efter nogen den seneste tid, venter på at få HP w2207 med posten snart (så jeg får mine 14 dages returret, er i tvivl om hvorvidt det er en fornuftig skærm :D). Ellers er der jo 226BW som du nævner (og en 226CW-"opgradering" på vej), du kan evt. kigge i det emne jeg oprettede om 20-22" i sidste uge.
Ingen 22" der ikke er TN-baseret.
Så hvis de gode farver er meget afgørende er det nok ikke dem du skal gå efter.
Vælger nu at tro farverne på TN er "gode nok" til normal brug, så længe du ikke skal bruge det specifikt til billedbehandling, men der er selvfølgelig mange der er uenige. Men hvis film er meget vigtigt, er alt andet end TN jo nok bedst.

Men der er så vidt jeg ved ikke TV-tuner i nogen af de skærme.
Af syska
Dell kunne bestemt være en mulighed ... da jeg arbejdet er sted hvor vi bruger _meget_ dell udstyr, og så kunne det jo ske man kunne få nogle rabatter ...

Så jeg vil da bestemt lige prøve at høre hvad de kan få den til ved Dell ...

Så hvis det er den bedste, så kan den nok godt tvinges under 5k

// ouT

ps. kigger da også lige i din anden tråd
Af Wehner
Jeg sidder ved en HP LP2465 24" WS hver dag på mit arbejde. Den er jeg i hvert fald rigtig godt tilfreds med.