Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PP4
Hej.
Jeg står og skal have skaffet mig et nyt tv og jeg har snakket med Elgiganten, hifi og computercity og det er jeg da bare blevet mere forvirret af.

Jeg vil gerne have en 40" og mit budget er omkring de 4000kr. Jeg skal bruge tv'et til netflix, xbox, musik og til at sætte min bærbar til (-og en eller anden dag til tv'kanaler også) MEN! Jeg har fået så mange forskellige ting af vide at jeg nu ikke ved hvilken jeg skal have fat i.

Elgiganten siger at jeg skal have et tv med en scanningsfrekvens/opdatering på over 100 da jeg skal bruge det til at spille på.

Hifiklubben siger at scanningsfrekvensen er ligegyldigt men at jeg skal være opmærksom på lyden på Samsungs tv.

Og computercity synes denne her ville være fin: http://www.computercity.dk/tv/tv10266/3 ... xxe-119457

Og så har jeg læst herinde at der er skrevet en masse om parallelimportet tv'er? Hvordan undgår jeg det?

Hvad søren gør jeg? Hvilket mærke er bedst og hvad skal jeg kigge efter?
Jeg ved intet om alt det her, så jeg håber i kan hjælpe mig på rette vej. :)
Af PP4
Ja, jeg synes det kan være så forvirrende. For bare 4 måneder siden fik jeg købt en rigtig dårlig bærbar, trods jeg gjorde sælgeren opmærksom på hvad jeg skulle bruge den til osv. Og der har jeg virkelig fortrudt mit køb. Og jeg fik slet ikke hvad jeg blev lovet. Så denne her gang vil jeg gerne have noget ordenligt.

Jeg har kigget på dine links. Er det muligt at købe den i en butik? Jeg tænker bare at hvis der er en fejl, så bliver det noget bøvl at få sendt frem og tilbage. :)
Af PP4
Jeg har en gammel philips lige nu, i 32" og jeg tror at alt andet end 40" vil blive for stort :)

Jeg er fra Jylland. Og vi har vidst ikke en Merlin. :)

Jeg har fået af vide at det er bedst at købe tv i Hifiklubben?
Alt stort set alt jeg har købt i Elgiganten har jeg skulle ind med igen. Det vil jeg nu gerne undgå igen. Hehe
Elgiganten har tit en 46" - 48" tommer sony til 4000 kr, sådan et har jeg og det kan anbefales, havde før et "lille" 40" og du vil fortryde hvis du køber et 40" kun.

At du har skulle ned med alle de ting du køber i Elgiganten lyder meget mystisk? det har vel ikke noget med Elgiganten at gøre hvilken mærker og produkter du køber?

Handler vel omkring 90 % af mine elektronik køb der og er fint tilfreds.
Af PP4
Jeg har været inde og teste hvor stort tv jeg skal have og den siger 40" :) Det 32" jeg har nu, er helt fint, så at skulle op i over 40" vil være for meget :)

Ja, måske jeg bare har været rigtig uheldig med elgiganten :)
Af PP4
Det var den jeg var ude at kigge på da ham fra elgiganten sagde at jeg skulle se efter scanningsfrekvens/opdateringsfrekvens på 100hz?

Men som sagt, så ved jeg ikke om det der 100Hz gør den store forskel eller om han bare prøvede at sælge et dyre tv til mig (sikkert nok det sidste) :)
Af JesperAndersen
Umiddelbart ville jeg ikke tillægge 100 Hz - detaljen nogen betydning. Når nogle ( alle !) fabrikanter angiver f.eks. 400 el. 800 hz, så er det "manipulerede tal"......................

F.s.v. dine erfaringer med Elgiganten, så kan man jo ikke klandrer selve butikken for om nogle produkter bryder sammen. Det man så måske kan klandrer Elgiganten, er deres rådgivning - men jeg tror såmænd ikke at den er hverken bedre el. dårligere, i forhold til hvad du finder i andre tilsvarende butikker.

Og egne erfaringer med EG er absolut positive; de er altid imødekommende, og bytter varer med et smil, om man efter egen "test" i hjemmet finder ud af at varen ikke er/performer som ønsket.

F.s.v. det angivne Sony TV, så lyder det som et godt valg.
Men som andre også skriver, du skal virkelig tænke dig godt om, om du vælger IKKE at købe større TV end 40" - tro mig, 46" el. 48" vil ikke, IKKE, føles for stort, når du først har fået den ind i stuen.......
Af JesperAndersen
- og så fik jeg lige set hvad prisforskellen er på det angivne Sony TV i hhv. 40" og 48"; Kr. 800.
Det vil være næsten t å b e l i g t ikke at spendere de sidste kr. 800, for at få ekstra 8" - selv for en Jyde ;)
Af PP4
Jeg sidder kun omkring 1-1,5m væk fra skærmen og den skal hænges op på væggen, så man kan trække den ud. Jeg har bare været ude i butikken og de ser bare så store ud. Hehe.. Især når jeg kommer fra en lille 32" :)

Jeg glemmer det med 100hz og så må jeg tage ud og selv se på skærmen og så tage det jeg synes ser bedst ud. Og så vil jeg helt sikkert se på Sony. Tv'et skal jo kunne følge med til min xbox. Selvom jeg dog for det meste kun spiller fable! :)