Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allankvist
Som jeg har forstået har bla. karvias modeller mulighed for at indsætte et modul så de kan modtage og styre tdcs selektor signal Jeg har selv stofa kabel (i ålborg) og vil gerne vide om der findes noget tilvarende og om feks karvias tv kan modtage det direkte
VH
Brugeravatar
Af azrael
Hvis du med Karvia mener Sony D3000-serien, så ja. Ellers nej... :)

Det er rigtigt, at (nogle af?) Karvias modeller har CI slot til indsættelse af et CAM, hvori der kan indsættes hhv et TDC eller Stofa abonnementskort, men tv-apparaterne har kun DVB-T dekoder og ikke DVB-C.
Af allankvist
Det er rigtigt, at (nogle af?) Karvias modeller har CI slot til indsættelse af et CAM, hvori der kan indsættes hhv et TDC eller Stofa abonnementskort, men tv-apparaterne har kun DVB-T dekoder og ikke DVB-C
Vil det så sige at karvia kan fungere som en dvb-c selvom de kun har dvb-t hvis man putter sådan en CAM i dem?

Mente bare Karvia
Brugeravatar
Af azrael
Jeg skrev det nok lidt uklart, men nej, du kan ikke bruge et Karvia tv til modtagelse af digitale signaler via kabelnettet. DVB-C og DVB-T er godt nok i "samme familie", men du kan ikke bruge det ene til det andet. Det har bl.a. noget med frekvensområdet at gøre.

Hvis du er interesseret i et mainstream tv med DVB-C dekoder, så er der p.t. Sonys D3000-serie. Der er også enkelte modeller fra Loewe og Metz, men det er, om noget, niche-modeller (læs: høj pris med tvivlsomt pris/ydelsesforhold).
Af allankvist
OK! Tak Jeg Er nu mest til "Bang for the bucks" Gider ikke spendere så meget på tv før end de kommer med indbygget hd-tuner Gider ikke alle de fjernbetjeninger
Brugeravatar
Af azrael
Sony D3000-serien er da ellers ikke *så* dyr, omend man ikke kan få den f.eks. 7000 kroner. Men hvis du har et ordentlig tv lige nu, så er der såmænd heller ingen grund til at skifte.
Af allankvist
Skal godt nok ha noget andet Mit nuværende tv er så gammelt at man ikke kan bladre gennem tekst-tv men må taste hver side Glemmer nok det der kabel-digital og nøjes med dvb-t Det er aligevel sjældent jeg ser andre kanaler end dr og tv2