Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vtviking
Her alle
Jeg overvejer nu at skifte mit trofaste Panasonic VT10 til noget nyere 4k

Jeg er bare ikke så stor expert på området. Jeg vil gerne kunne se en stor forbedring.

Det skal understøtte netflix 4k og må gerne have indbygget en app til formålet.
Hdmi 2
Hvec
Og hvad der ellers anbefales at have af funktioner.

Jeg har stofa tv pt hvis i skal bruge det til noget med tuner krav

Jeg er ligeglad med diverse smart funktioner. Ud over netflix 4k
Det skal bruges til tv, Wii U og xbox1 som blueray afspiller.

Tommer str. Minimum 50 tommer men gerne større.
Udseendet er ikke så vigtig. Ej heller udseendet på fjernbetjeningen.
Jeg søger bare bedste billede.
3D er ikke et krav.
Buet er fin hvis det gør meget for billedets kvalitet.

Håber ikke det blev for indviklet og rodet.

Så kom med gode forslag hvis i har lyst :D
Af troopa85
Hvis du er villig til at give 17k vil jeg anbefale AX800

http://www.pricerunner.dk/sp/panasonic-ax800.html

Det er sammen med AX900 som dog koster 30.000, blandt de aller bedste 4k tv.

I forhold til value for money føler jeg selv at HU7505 giver mest mening, det har billedekvalitet tæt op af ax800, og til en nogen lavere pris

http://www.pricerunner.dk/sp/samsung-hu7505.html

Både ax800 og HU7505 bruger VA panel, AX900 IPS med full array dimming( bedre sort og kontrast niveau end andre IPS paneler), men nok ikke aktuelt alligevel med den pris

En ting mere du kan overveje er OLED TV, de kan godt fås omkring toppen af dit prisleje

http://www.pricerunner.dk/cl/2/TV?attr_2=40005596

De er ikke 4k, men tilgengæld er OLED den panel type med højeste kontrast niveau, og den eneste panel type som kan vise 100% sort (bedre end plasma).
Af vtviking
Har godt kigget på ax800 men 17k er mange penge. Så tror jeg, jeg vil nøjes med 50tommer.

Har også kigget på 7505.

Det er svært at vælge synes jeg.
Oled er interessant men hvis 4k pludselig er standard om 2 år vil jeg være ked af at bruge 15+ tusind for derefter at skifte igen inden længe
Af lennon
Hvis du vil se en synlig forbedring i forhold til dit Pana plasma , er der vist ingen vej uden om OLED, som desværre ligger lidt over budgettet . .
Bemærk at flere testsites konkluderer at OLED i full hd performer et overall bedre billede end LCD/LED gør i 4k .
Af vtviking
Tak for svarene drenge. Jeg har intet købt endnu for kan se Panasonic er på vej med næste serie. Er lidt lun på dem, men er bange for prisen er for høj. Tænker hdr vil være fedt men måske det er ren overkill pt
Af Supergris
Køb hellere et godt 55 " tv i full HD. Du vil blive meget glad for de ekstra tommer, hvilket du vil opleve som en umiddelbar forbedring af din oplevelse ved afspilning af film og spil.
Når så teknologien er blevet moden, har du ikke købt dig fattig, og har sikkert fået blod på tanden, og så er der penge til, at købe noget endnu større og bedre... :)