Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blokhus
Jeg overvejer stærkt at købe Philips 55PUS8809, men savner nogle erfaringer med TVet. Jeg har læst lidt test mm.

Vi skal primært bruge det som TV herunder smart tv Netflex og Viaplay. Det sker også at vi sætte en computer til skærmen.

Elgiganten har den på tilbud til 8.888 som jeg syntes er rimeligt for en UHD skærm, vel vidende at der ikke findes meget UHD derude.

Alternativ kunne jeg kigge på Pana AS640 for at spare 2.500
Dog er jeg meget glad for Android, så ville helst have en skærm baseret på Android.

Nogen her der har praktisk erfaring med 8809
Hej

Jeg har selv et 55PUS8809 som jeg købte tilbage i sept, 14 (18000 kr :(( ), og er blevet meget glad for det, efter der er kommet 4-5 opdateringer som har taget mange af børnesygedommene Android systemet virker udemærket. Netflix er understøttet men ikke Viaplay.
Du får et super perfekt TV til den pris.
Af blokhus
Tak for det.
syntes jeg har læst at der er nogle af opdateringerne man skal holde sig fra.

Går ud fra jeg skal sætte min chromcast til tvet og bruge via play den vej.

Andre siger at der er problemer med at tilslutte eksterne bokse mm til tvet, er det noget du har oplevet?

Har du modtaget en gratis box fra Philips så du får HEVC og HDMI 2.0

Hvordan er respons tiden når man skifter kanal og virker smart tv ok?
Jeg har ikke haft problemer med nogen af opdateringerne.

Jeg har selv en PS4 og en harddisk tilsluttet, som virker udemærket efter jeg har installeret opdateringerne.

Jeg bruger ikke selv chromcast, men kan ikke se hindringer for at brug den.jeg bruger PS4 til viaplay.

Jeg har ikke modtaget mine box endnu , men har fået en bekræftelse fra Philips at den bliver leveret i marts.

Responstiden er OK og smart TV virker OK
Der er ingen blæser.

Hvis du vil hænge det i wire skal du være opmærksom på at ambilight kræver at du er omkring 10-15cm fra væggen For at få fuld udbytte af det.

Jeg har lige tjekket DNS og den kan skiftes manuelt
Af Doee
Overvejer også selv tv'et efter priserne er kommet gevaldigt ned. Kan man installere og bruge udenlandske apps herpå? Jeg tænker specifikt på BBC iPlayer og ITV, hvis man ændrer dns?
Fungerer chrome browseren fuldt ud som på computer, sådan at man fx kan afspille flash video deri?
Af Silentbob
Jeg har lidt kig på dette TV til mine svigerforældre.

Mest pga. den medfølgende boks med det nye Android L og derved en forhåbning om smart TV delen er brugbar en årrække fremad. Men har lige et par spørgsmål:

- Jeg har kun fundet et test (http://www.dinside.no/930199/test-phili ... android-tv).
Nogen der kender til andre?

- Jeg har hørt et rygte om at UHD880 boksen ikke vil kunne afspille Netflix 4K. Nogen der ved noget om det?
Af moler
Fandt det her.
The Media Player box is designed to capture HEVC encoded content from Amazon, Netflix and eventually others who stream UHD video in HEVC through WiFi connections, Ethernet and USB. It will then pass its videos onto the attached TV it plugs into via HDMI 2.0 cable in TVs with the right port built into them.

According to a spokesman from Philips, “TP Vision presented a Philips Media Player that will solve one of the big challenges of the 4K UHD era – the availability of content. The Philips UHD 880 will allow receiving HEVC encoded content over the internet and watch it on Philips UHD TVs at the best possible picture quality”.

http://www.philips.dk/e/promo/promotion ... cale=da_dk