Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Har nu udvidet TV bestanden med et Samsung 40H5505 (2014 model) til alrummet.
Metoden for at bytte sprog på smart TV er i princip den same som til F-serie (2013 model).
Jeg anvender det for at indstille til UK for at få primært BBC iplayer, sekundært ITV, 4onDemand & 5ondemand.
Metoden betyder at alle eksisterende apps slettes og erstattes med tilsvarende UK apps. Standard apps som Netflix og Plex findes med begge steder - jeg savner ikke nogle.
Bemærk også at der er geolocation, som behøver overvindes med f.eks.unlocator.com.

Jeg har tilpasset den beskrivelse jeg har gjort for Samsung F (2013 series) og har forsat på engelsk.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 2&start=79

1. Set the TV to the TV source, press the source button and use the navigation pad, select TV and then click to select.
2. Open the Main Menu.
3. Use the navigational pad to select the SYSTEM portion of the Main Menu, and then click to enter the sub menu.
4. SETUP will be selected by default, click to begin the setup.
5. You will begin the on-screen setup that you completed when you first bought the television. Your previously entered information will be retained.
6. Continue through the on-screen setup until you arrive at the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page in the on-screen setup. On a 2014 H TV this has page 03 in the top left corner.
7. With the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page up on the TV press the following buttons in sequential order.
Mute Return Vol + CH ∧ Mute
8. The country list will appear. Select your country from the list and then click to continue.
9. Continue the remaining setup steps, including scanning for channels. The Danish provides (e.g. Yousee) will be selectable.
10. Enter a valid UK postal code in screen 07, e.g. EC1A 1BB
11. The standard apps for the selected country will be installed automatically. All you existing apps will be deleted.
12. For UK, this include BBC iplayer, ITV player, 4onDemand & 5ondemand
13. None of the 4 UK services will work without further actions. All will be blocked by geolocation and thus not available. Use a DNS service such as http://www.unlocator.com to overcome this. This includes signing up for the paid service and changing the DNS IP address on the TV (or your router)

Fortryder man, kan samme metode gøres igen med valg af Danmark istedet.

HBB TV er enklere på H TV (2014)
For at se DR programmer kan man på Samsung H TV (2014) aktiveres HBB TV via MENU - SYSTEM - DATA SERVICE ENABLE.

På DR kanaler kan man nu trykke rød A knap for at se DRs bibliotek af programmer.
Jeg kan tilføje at metoden for at ‘sideloade’ user apps fungerer på samme made som for F (2013) modellen, men et par små forskelle.

Dette kan være nyttigt for at komponere en app samling som består af apps fra forskellige lande. Mere konkret tilføjer jeg SVTs glimrede Play SE app (attached denne post) til standard samlingen fra UK. Tidligere brugte jeg den også til Runes DR NU player (før muligheden for DR TV via HBB, se ovenfor)

På PC: (tilknyttet samme netværk som TV)
1. Hent og Installer Sammy Widgets fra
http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=21&t=6560
2. Hent apps i zip format og placer dem i widget folder (f.eks. C:\Test\SammyTV\widgets)
3. Kør Sammy Widget programmet (SammyWidgets.exe), og marker checkbox til venstre for relevante apps

På TV:
1. MENU -> SMART HUB -> SAMSUNG ACCOUNT -> LOG IN. Første gang skal du skrive bruger navn ”develop” (uden anførselstegn) og trykke done uden at angive password. Når du logger ind senere kan du vælge mellem eksisterende konto – i mit tilfælde har develop account en tegning af en hund.
2. Gå ind i smart hub. Menuen ’More apps’ fra 2013/F-serien findes ikke længere. I stedet placeres fokus på tilfældig app og hold Enter knappen (Enter = "Bøjet søm"mellem de 4 pile) et par sekunder, hvorved en popup menu fremkommer. Her kan du nu slette/flytte apps etc. Er du logget ind med develop findes 2 ekstra valg : IP settings & Start User apps sync
3. Vælg IP setting. Indtast IP addressen for din PC som kører med Sammy Widget programmet. Det står i nederste line i programmet, og vil typisk være 192.168.x.x (tryk Enter efter hver nummer for at hoppe til næste box)
4. Langtryk ENTER igen på tilfældig app og vælg denne gang User apps sync. Popup ’User app sync is requested’. Tryk ENTER for OK. Apps overføres til TV
Nu har du de extra apps lagt til som de sidste. Hvis din apps samling i forvejen var på mere end 30 (på mit 40F5505) lander de nye apps på side 2. Flyt cursor til ’My apps (1/2) med blå refresh ikon i venstre side og tryk Enter.
Hver synkronisering af user apps overskriver dine eksisterende user apps (men IKKE dine standard apps - f.eks. Netflix etc.), så marker alle relevante apps hver gang.
Denne metode er jo designet for at teste apps i forbindelse med design af apps. et betyder også at Apps installeret på denne metode bliver ikke opdateret.
Der findes forskellige Samsung apps samlinger på nettet. En del har bare russiske apps. En af de bedre er http://www.ullrich.es/ (på tysk) og beslægtede http://ulango.tv/en/smart-tv-apps

Jeg må dog indrømme at jeg ikke har fundet andre for mig interessante apps disse steder. Jeg har tidligere på mit Samsung 55F6515 installeret Samy-Go appen for root access via FTP, men ser ikke rigtigt behovet, og er usikker på om den fungerer på H/2014 series.
Vedhæftede filer
(361.49 KiB) Downloadet 273 gange
Jeg har opdaget at der på samygo.tv findes 'en lukket afdeling' på :
http://forum.samygo.tv/viewforum.php?f=70
For at få adgang behøver man at donere +10 USD, f.eks. via paypal. Dermed får man adgang til en liste med tusindvis af apps i zip format - virker direkte til SamyGo.
Som nævnt ovenfor :
Hent fil og gem passede sted på PC
Start samygo på PC
Log på TV med develop account
Indtast IP adresse fra PC
Synkroniser
Bland apps findes den famøse tjekkiske HBB app og BBC iplayer. På mit 2013 F TV med Engelsk smartTV har jeg med denne metode installeret HBB TV. Appen køres en gang og enabler HBBTV - hvorefter dataservice er aktiv og enabled. Dermed virker HBBTV sammen med engelsk SmartTV.
BBC iplayer er i version 2.02407 , præcis samme som i UK app store.
Jeg skal dog sige at jeg ikke umiddelbart fik upload af BBC iplayer til at virke på mit 2014 H TV.