Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har en Onkyo TX-NR1009 som mit tv er sat til via hdmi. Hver gang at jeg ønsker lyden igennem recieveren når jeg ser tv,
slår den lyden fra, og så er jeg nødt til at skifte (på tv'et) ned på hdmi indgangen og tilbage på tv for at lyden fungere.
Er der en løsning på det?

Det er sat op på den måde at der er hdmi (main) fra Onkyo til TV (hdmi 2) og alle de ting jeg så bruger (eks. xbox, wd tv osv.)
er sat til Onkyoen og det fungere fint, da det jo så er hdmi 2 (på tvet) jeg bruger, men så snart at jeg skal se tv, er jeg som
nævnt nødt til første at skifte til hdmi 2 og tilbage til tv for at få lyd????
Af lgowner
måske har du aktiveret audio-return på tv og hdmi control=on på forstærker, og tv aktiverer så ikke audio-return før du skifter kanal.

Hvad er "hver gang"? hvordan opstår det, når du tænder tv? når du skifter kanal? når du tænker forstærkeren og tv ikke sender lyd til den?

som jeg forstår dit ønske så er det audioreturn som fejler, og det afhænger måske også af TV't du bruger?
Af Nauticay
tror ikke hdmi2 på tven er ACR... hdmi1 er sikkert ARC så prøv og koble forsterkeren til hdmi på tven.
Af Erdmann
Det sker når tv'et er tændt og jeg tænder forstærkeren, så forsvinder lyden. Når så jeg har skiftet ned på hdmi2 og tilbage, så er der lyd. Det samme er gældende selvom jeg tænder forstærker først og tv bagefter, så er der heller ingen lyd, før jeg har været forbi hdmi2.
Og det er hdmi 2 på tv'et der har arc og tv'et er et Samsung d8005
Af Erdmann
Og umiddelbart er det jo et mindre problem, men det er begyndt at genere mig lidt mere efter at jeg har købt en universal Remote for så mister det lidt ideen med at man kan trykke på en knap og så tænder både tv og forstærker, hvis jeg alligevel bagefter skal sidde og skifte hen på hdmi2 og tilbage for at der er lyd... :0(
Af Parsberg
Hej

Jeg har selv lidt sammen problem med at lyden lige pludselig forsvinder. Nogen gange kan der gå flere timer før at lyden slår fra og andre gange 2 minutter. Det er som om at den lige pludselig mister signalet imellem tv og receiver og for at få lyden tilbage, så bliver jeg nød til at slå funktionen fra på min receiver, for igen at få lyd ud, og når jeg så prøver at slå det til igen, så kommer der ingen lyd.

Jeg har slået Anynet+ til på mit tv (Samsung ES8805) og RIHD på min Onkyo TX-NR609.

Så jeg ved ikke om det er fordi at Samsung og Onkyo ikke snakker så godt sammen, er der andre som har sammen problem eller har en løsning?!

Da det er lidt irriterende at man ikke kan bruge funktionen :((
Af Erdmann
I mit tilfælde der slår lyden ikke pludselig fra, det er kun første gang man tænder, så når jeg lige har været igennem processen med at skifte til hdmi 2 og tilbage til tv, så har jeg ingen problemer med lyden derefter.
Af stounce
Erdmann skrev:I mit tilfælde der slår lyden ikke pludselig fra, det er kun første gang man tænder, så når jeg lige har været igennem processen med at skifte til hdmi 2 og tilbage til tv, så har jeg ingen problemer med lyden derefter.
Hej Erdmann. Jeg har selv eksakt samme problem. Fandt du nogensinde en løsning på dit problem?

Mit setup: Samsung D8005 + Onkyo TX-NR809