Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jørgensen73
Hvis min bærbar nu kun har VGA udgang, hvordan tilslutter jeg den så bedst muligt til HDTV´et?

Er der stor forskel på kvaliteten ved tilslutning af bærbar med VGA og DVI?
Af uma
Det kommer jo lidt an på hvilke tilslutninger dit tv har. Hvad er det for et tv?
Af Jørgensen73
Det bliver sandsynligvis et samsung M86 eller Sony D3000.

Plasma er selvfølgelig også lidt tiltrækkende, da tv´et primært skal bruges til (surprise!) tv, men plasma skulle give et meget utydeligt computerbillede, og således indskrænke skærmens anvendelsesmuligheder.
Af Moke
På mit D3000 kører jeg med DVI --> HDMI, og det ser kanon ud..

Tv'et har også alm 15pin D-sub indgang, men har ikke prøvet det endnu...

Jeg tager sgu' mit vga kabel med hejm og prøver.. så skal jeg nok melde ind ;)
Af Jørgensen73
Tusind tak, det vil være rigtig lækkert!
Af Moke
Nu er jeg ikke super kritisk ekspert...

'Mn jeg kunne sgu ikke se nogen forskel overhovedet på mit ny indkøbte guldbelagte DVI->HDMI kabel til 349,- og mit dødsyge VGA kabel fra arbejdet. ::l

Blev testet med :

Asus Geforce6800 + Sony D3000

Kigget på :

-Internet
-Skrivebord med højopløsligt foto
-Indernet tv fra dr.dk.
Af pmeinert
Nu har jeg en Mac Mini med DVI og kan udfra det sige at der er forskel mellem dvi/hdmi og vga på mit Samsung L40M87.

Da jeg ikke har 2 fjernsyn har jeg ikke kunnet teste side om side, men hvis man har et program der generere prøvebilleder, kan man helt tæt på se at hdmi ramme de enkelte pixels fuldstændig perfekt mens det er uldent ved vga. Man kan godt se det ene er digital hele vejen, mens det andet har været over en analog konvertering og tilbage.

Men vga er absolut acceptabel og på afstand er forskellen ikke stor. Ved computerbrug udviskes forskellen også af skriftsudjævning og antialias på grafik.

Indtil det lykkedes mig at få 1080p til at virke over hdmi overvejede jeg faktisk at "nøjedes" med vga, fordi fjernsynet her går i dvale. Ved hdmi kommer fjernsynet istedet med en meddelse om at ikke længere er signal :-(
Af Moke
Forskellen bliver sikkert tydeligere, jo større skærm man har...

Min er 32"