Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor blev de af alle OLED skærmene?

For en måned eller to siden, kunne man købe en 55" OLED skærm for DKK 15.000,- og mange nye skærme blev præsenteret af LG, men hvor er alle de nye skærme?

En sølle brand hos LG kan vel ikke sætte al produktion i ruiner, så er LG i hvertfald amatører.

Jeg skal have en 55" flat OLED skærm, men ingen kan fortælle hvornår de er i butikkerne. Kan nogen af Jer forklare/uddybe?

:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Søg på "55E" på Pricerunner, så foreslår den alle de OLED-skærme der findes derinde. Den ene var rigtig nok nede i 15.000 i januar, men er desværre steget igen :(

De nye med 4K er stadig på vej. Den model der skulle være kommet i slutningen af 2014 blev droppet igen i Danmark til fordel for 2015-modellerne. Der kommer en enkelt her i foråret og resten følger senere. Det har nu været planen hele tiden (de er ikke blevet udskudt, som OLED-Info skriver). Her er hvad vi skrev fra CES, da de blev præsenteret :)
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1420661256
Rasmus Larsen skrev:Jeg mistænker, at årsagen til at LG først lancerer flere af modeller senere på året, er at Apple Watch kommer til at lægge beslag på det meste af kapaciteten på den nye fabrik. Det er jo tæt på bekræftet, at den bruger OLED og at LG skal levere panelerne.
Nu hvor bl.a. Panasonic lancerer OLED formodentlig med LG-paneler lægger det vel også beslag på en del af kapaciteten. Det er nok ikke uden grund at Panasonic og LG begge lancerer et 65" buet TV.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Panasonic sagde, at slutningen af 2015 var et "måske". De sagde desværre ikke om få måneder, som der ellers har været rapporteret. Jeg stod ved præsentationen og det der konkret blev sagt var, at lanceringen ikke længere ligger "flere år" ude i fremtiden, men i stedet måneder. Det er et typisk engelsk udtryk, som jo også f.eks. Oculus har brugt i et par år nu.

Jeg siger ikke, at Panasonics OLED-tv ikke kommer, men jeg tror ikke vi er tæt på en lancering. Det har hverken et design, et modelnavn eller noget andet konkret. Det er stadig bare et panel i en stor sort kasse. :-(
Det ser spøjst ud, når man sammenligner Lydogbillede´s priser med Flatpanel´s, så passer L&B´s stort set med jeres Svenske priser.

Måske en eller anden ved L&B ikke har fået priserne konverteret? Kunne være rart at få dem berigtiget og så med nogle danske leverings datoer!

O-O
Jeg dobbelttjekkede med LG, netop fordi jeg fik de svenske priser. Det eneste forbehold jeg fik var, at vejselkursen naturligvis ændrer sig og at de tager forbehold for ændringer.

Bemærk dog, at Audun er nordmand. Jeg vil tro at priserne i Lyd og Billede artiklen er de norske. Audun skriver artiklerne på norsk hvorefter andre oversætter dem til dansk. Så jeg ved ikke lige om de også har fået de danske priser.

Jeg har fulgt op mange gange omkring de danske detaljer siden CES og har endnu ikke modtaget dem. Det ville undre mig meget hvis en journalist fra Norge fik de danske detaljer før vi gjorde.