Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har et UE60H7005 som ikke har problemer med at optage. Jeg har to Boxerkort i TV'et.

TV'et kan engang imellem finde på nogle underlige ting ifm. optagelse af to programmer, hvor jeg f.eks. vil afbryde det ene og skifte kanal, men det er ikke så tit det sker.

Det hænder også sjældent at det ikke rigtigt vil finde begge CI+ kort, men igen ret sjældent.

I forhold til mit tidligere 46ES8005 som var pænere pakket ind, men noget teknisk hø, er dette en klar forbedring.
Blot til info, så har jeg et ældre 2010 TV fra Samsung, hvortil jeg har tilsluttet en 500 GB 2.5" disk, der er tilsluttet via et splitkabel (så vidt jeg husker).

Vi optager ikke så meget, men jeg har to-tre gange i TV'ets levetid måttet reformatere harddisken, fordi TV'et pludseligt ikke længere ville samarbejde med den og påstod bl.a. at ydelsen ikke var kompatibel med optagelser.
Jeg har ikke lagt nogen større indsats i at finde ud af, om andre oplever det samme, men mit problem lyder ikke meget anderledes, end hvad du beskriver.

Jeg er spændt på at se, hvor lang tid den klarer sig denne gang.
Det er lidt træls, når man har optaget nogle gode film, som man må ofre, når den skal reformateres.
Af mainleif
Jeg har ikke prøvet at optage på usb stick men har prøvet at optage kun et program af gangen, dvs kun med en tuner. Jeg har prøvet en del forskellige ting og det så ud til at virke noget med stabilt med splitusb strømkabel. Men den volder stadigvæk problemer så nu har jeg reklameret og der kommer en og ser på det. Nu gider jeg ikke rigtig bruge mere tid på det. Enten kan de lave det eller også må de tage det tilbage. Det du skriver med at den siger den ikke vil kende til harddisken gjorde mit også da jeg prøvede med en anden disk så det er åbenbart et spørgsmål om hvorvidt det skal være skidt eller meget skidt afhængig af harddisk eller hvilke samsung man har. Ikke særligt tilfredsstillende. Men det er dog min fornemmelse at dette problem ikke er normalt for samsung så jeg håber da de fikser det.
Til mainleif.

Når man læser trådens indlæg, ser det ud til at der sporadisk opstår kaos i optagefunktionerne i fl. forskellige Samsung skærme.

Meget problematisk, hvis man anset optagelser som det vigtigske i daglig brug.

Kan forstå, at du nu venter spændt på resultatet af reklamationen.

Kommer du med en orientering om udviklingen i sagen!

Vh. Leif Thomsen
Af mainleif
Efter udskift af motherboard er tv'et stadigvæk ekstremt ustabilt. Starter ny sag.
Af mainleif
Hej nu siger 2 forskellige medarbejdere hos Samsung support at der er et problem med optage funktionen på UE46H7005 samt UE40H7005. Jeg skulle faktisk bare nævne modellen hvorefter den ene af medarbejderne helt af sig selv sagde der er et problem som samsung har været opmærksom på de sidste 2 uger og som de lover er løst inden for 12 uger. Der må være andre som har beklaget sig så det undre mig stadigvæk lidt at der ikke er nogen i dette forum med lignende problemer men jeg antager det er fordi de ikke bruger optagefunktionen ret meget.

Mit TV har været til rep hos servicebroker og den ene person jeg talte med var ikke særlig kundevenlig. Jeg har både af forhandler og Samsung fået at vide de ikke er helt nemme at danse med. Hele sagen er efterhånden en rigtig dårlig oplevelse og jeg tør slet ikke tænke på hvordan det ville være gået hvis Samsung ikke selv var blevet klar over denne fejl. Servicebroker har ihvertfald i første omgang insisteret på jeg selv skulle betale. TV'et er kun 4 måneder gammelt og de har fået flere filmoptagelser som tydeligt viser tv'et fejler (ikke kan gemme optagelse og nogen gange ikke kan stoppe optagelse mv.). Så kan de vel regne ud at det er en garantisag og ikke noget jeg selv skal betale for. Når jeg selv kan ringe til Samsung og få at vide at der vitterlig er en fejl og de bekræfter at det er en garantisag så kan servicebroker vel også ringe til dem og få det samme at vide, i stedet for bare at sende mig en regning og forhale sagen og ikke levere mit tv tilbage som forhandleren har givet dem besked om.

Jeg har i forbindelse med denne sag nu op imod 35 telefonsamtaler med Samsung, forhandler og servicebroker. Det er så åbenbart den risiko der er ved køb af et Samsung TV. Jeg har stadigvæk ikke fået mit TV tilbage eller fået nogen henvendelse fra dem om tilbagelevering på trods af de har haft det i næsten 2 uger uden at kunne finde fejl og på trods af det nu er 2 dage siden de skrev de var færdige med at undersøge det og oplyste mig om en regning på over tusind kroner.

For det videre forløb har jeg aftalt med forhandler at jeg venter op til max 12 uger med at Samsung laver en opdatering som løser problemet. Jeg har gjort det klart at jeg ikke stoler ret meget på Samsung, jnf netflix problemet og at det SKAL være inden for 12 uger hvorefter jeg vil lade købet gå retur. Forhandler og Samsung har i øvrigt ydet en udmærket service. Samme har de 3 medarbejdere fra servicebroker som har været på min bopæl. Tak for det. Nu venter jeg bare på at servicebroker får lyst til at sende mit tv retur samt hvorvidt Samsung fikser problemet inden for de næste 12 uger som de har lovet.
Senest rettet af mainleif 19 mar 2015, 12:05, rettet i alt 14 gange.
Af flatwee
Et hint: Forlang at tale med Samsung VOC (Voice-of-the-customer), de kan håndtere sådanne sager. Har selv fået pengene tilbage for et TV som ikke fungerede.
Af flatwee
Jeg oplever at nyere firmware har gjort at mit UE60H7005 nogle gange skipper at optage. TV'et brokker sig ikke over nogen diskfejl og jeg kan sagens optaget noget efterfølgende. Må vist have fat i Samsung.
Af mainleif
Hej jeg har aftalt med forhandler at vente op til 12 uger som samsung siger det max vil tage at løse problemet. Det prøver jeg og ellers må jeg levere det tilbage. Jeg kunne ikke finde min model i VOC men måske det ikke betyder noget hvis jeg på et tidspunkt vælger at bruge dem.