Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Så har jeg fået sat mit nye Karvia 32" TV op.

Jeg har testet lidt forskelligt, HD kvaliteten er god (Det er mit først fladskærms TV, så jeg er ikke ekspert) - og den analoge tv kvalitet er også ok.

Lyden når jeg anvender konsoller er glimrende, ingen problemer.

Dog opstår der, og derfor denne tråd, problemer når jeg skal høre lyden fra antennestikket.

Lyden skratter meget, og lyder brummende og generelt meget dårlig.

TV'et bliver også ved med at sætte lyden tilbage på mono, og nogle gange stereo, hvilket undrer mig lidt.

Jeg bor i Roskilde området, jeg håber lidt det er et problem med kabel tv nettet her, men det er jo ikke sikkert.

Kan det være tvet, når nu det virker fint med mine konsoller? Hvis tv tuneren er defekt og smadrer lyden så skal det jo byttes.

Nogen forslag?

Mvh.

Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke du har et dårligt signal? Typisk vil et TV slå over i mono hvis kvaliteten af signalet er for lav. Jeg kan se det samme ske med vores kabel-TV af og til her i lejligheden - især på de hårdt komprimerede kanaler som discovery eller Animal planet. Dog har mit TV et ret godt lydsystem ( B&O) som fanger de fleste bøffer før de når at genere mig.
Af mkpenus
Jeg prøvede det lige på mit crt tv, der var ingen problemer - satans.. Hvad gør jeg nu.
Af Moke
Hvordan er kvaliteten på de digitale kanaler ??

Du kan være sikker på at forhandleren vil slå på at det er dit signals skyld..

Har du ikke mulighed for at tage det med hen til en ven (for at kontrollere et andet signal)