Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#212998
Hej.

Noget familie har været så hurtig at købe et 22" JVC LT-22E53WA i Elgiganten før de fik råd af mig...

Sælgeren lover at det kan tage digitale kanaler og det iøvrigt er ok til prisen.

Det kommer hjem og bliver installeret i køkkenet. Billedet er efter nogen indstilling fornuftigt, men:

Det MANGLER tysk kanal RTL...

ALLE andre kanaler ligger ok, men kanal 94, kan det ikke finde..

Kørte til Elgiganten i Taastrup og fik checket tvet. Der fandt den RTL kanalen.

Retur til hjemmet. Her viser den sort skærm med "No Signal" ved RTL.

Har nu prøvet at sætte et andet mærke til i køkkenet. Og her er bl.a RTL fin og normalt.

Elgiganten påstår at grunden til at JVC skærmen ikke kan tage kanalen RTL, er at det "er nogle gamle antennekabler og at går gennem en tilkobling"


Er der andre der har købt et helt nyt tv og været ude for det samme problem?
#213004
PeterD skrev:
Elgiganten påstår at grunden til at JVC skærmen ikke kan tage kanalen RTL, er at det "er nogle gamle antennekabler og at går gennem en tilkobling"


Så har de også lige glemt at fortælle at nogen JVC tv er udstyret med dårlig tv tuner.

Om det gælder det tv er usagt.
Brugeravatar
Af hans123
#213005
Har du prøvet andre antenne udtag i huset for at se om problemet ligger i installationen ?
#213010
Tak for svar indtil videre.

Ja, det har vi nu prøvet.

Tilsluttede tvet i et andet rum. Det hjalp heller ikke.


Er der nogen der har erfaring med om man kan få pengene retur for skærmen, da det ikke svarer til forventningerne. Der er desværre købt før jul..

Hvordan finder man som forbruger ud af om den tvtuner der er i tvet, er dårlig i JVC....?

Ærgeligt køb.. :((.

Havde forventet at Elgiganten havde mere styr på de tv de sælger......







t
#213012
Har du prøvet med Yousee/Stofa godkendte antenne kabler? Hvis det er gamle stik og kabler du har begge steder du har prøvet, så vil resultatet være det samme. Når det virker hos Elgiganten, når de tester det, så ligger problemet hos dig og ikke i TV´et
#213015
Nu er jvc jo et lavpris tv men skal da kunne modtage alle kanaler.

Men hvis det virker fint hos elgiganten så bliver det jo ikke nemt for dem at have styr på private installationer.

Du må jo have en fejl i kabel installationen som betyder tab af en kanal.

Har du 100 % signal styrke ?


Tror ikke det er muligt med penge retur mere end 2 måneder efter køb.
Det ville være service ud over alt ;-)
#213016
Jeg tror, det er en forestilling PeterD opfører for at demonstrere, hvor slemt det kan gå, hvis hans råd og links ikke følges.
Jeg selv kan sagtens undvære RTL, ikke mindst når RTL HD modtages fint.
#213017
He he.

Ja, det kunne man tro.

Nu ved jeg ikke om JVC, Samsung,LG, Sony og Panasonic er i samme liga...

Men du er velkommen til at se efter...Det er postnummer 3500...

Og..ja. Det er selvfølgelig RTL HD..

Underligt at virker i butikken, men ikke hjemme..

Sagen er at vedkommende ønsker at se Formel 1 på RTL som den jo burde finde og han ikke har den dyrere kabel tvpakke med 3+ etc. Men derfor burde det tage RTL når det virker fint i stuen.

Må få dem til at ringe til YouSee igen og få en tekniker ud..til 400 kr/timen..

Han vil nok bare klø' sig i nakken efter 2 timer og sige. "Det er et parallelimporteret tv, det virker ikke"..800 kr. Tak!

Og Elgiganten vil bare sige "Det virker hos os i butikken. Bare ærgeligt!. Køb et dyrere tv næste gang"

Hmmm. Dyre lærepenge. :((
#213020
PeterD skrev:He he.

Ja, det kunne man tro.

Nu ved jeg ikke om JVC, Samsung,LG, Sony og Panasonic er i samme liga...

Men du er velkommen til at se efter...Det er postnummer 3500...

Og..ja. Det er selvfølgelig RTL HD..

Underligt at virker i butikken, men ikke hjemme..

Sagen er at vedkommende ønsker at se Formel 1 på RTL som den jo burde finde og han ikke har den dyrere kabel tvpakke med 3+ etc. Men derfor burde det tage RTL når det virker fint i stuen.

Må få dem til at ringe til YouSee igen og få en tekniker ud..til 400 kr/timen..

Han vil nok bare klø' sig i nakken efter 2 timer og sige. "Det er et parallelimporteret tv, det virker ikke"..800 kr. Tak!

Og Elgiganten vil bare sige "Det virker hos os i butikken. Bare ærgeligt!. Køb et dyrere tv næste gang"

Hmmm. Dyre lærepenge. :((
Ja, det er mærkeligt, hvis et apparat fungerer i 2630, men på grund af parallelimport ikke kan anvendes i 3500. JVC har næppe lavet et spær, der er specielt aktivt i Værløse.
--
Bruger man egentlig udtrykket "kanalnummer" i forbindelse med digitale kanaler?
Brugeravatar
Af hans123
#213021
Ja kanal nummer bruges stadig .

Og i er velkommen til at teste tv'et her på Køge egnen ;-)
#213023
Der kan jo ikke ske noget ved at gå tilbage til Elgiganten og forsøge at ophæve købet ved at argumentere for at tv'et lider af en køberetlig mangel.

Tv'et har problemer med at tune ind på nogle frekvenser med mindre signalet er 100 % - må være konklusionen indtil nu...

Og så er det muligt at tv'et fanger signalet i Elgiganten, men lur mig om ikke en forretning, der er specialiseret i at sælge fjernsyn har investeret pæne summer i at sørge for at have det bedste signal de kan få? Denne standard er det ikke forventet at forbrugerne har ude i stuerne, eller køkkenet i dette tilfælde.
Det er med andre ord en mangel at tv'et ikke kan fange et middelmådigt signal.

I forhold til tidslinjen har Elgiganten bevisbyrden for at der ikke foreligger en mangel de første 6 måneder og hvis I allerede har klaget over det i forretningen skulle det ikke være noget problem at tv'et er købt før jul i forhold til at man også skal reklamere indenfor rimelig tid.
Af flatnesdam
#213030
hans123 skrev:Ja kanal nummer bruges stadig .

Og i er velkommen til at teste tv'et her på Køge egnen ;-)
Kanalnummeret er ikke relevant for en digital kanal. Det er derimod væsentligt hvilken frekvens kanalen sendes på. På nogle TV vises dette samtidig med signalstyrke og signalkvalitet. Hvis nogle frekvenser ikke kan vises er der en fejl i installationen, enten for kraftigt eller for svagt signal eller dårlig signalkvalitet pga. indstråling i installationen. Brug evt. et andet TV til at checke signalstyrke og kvalitet.
Af jng
#213031
flatnesdam skrev:
hans123 skrev:Ja kanal nummer bruges stadig .

Og i er velkommen til at teste tv'et her på Køge egnen ;-)
Kanalnummeret er ikke relevant for en digital kanal. Det er derimod væsentligt hvilken frekvens kanalen sendes på. På nogle TV vises dette samtidig med signalstyrke og signalkvalitet. Hvis nogle frekvenser ikke kan vises er der en fejl i installationen, enten for kraftigt eller for svagt signal eller dårlig signalkvalitet pga. indstråling i installationen. Brug evt. et andet TV til at checke signalstyrke og kvalitet.
Det mente jeg også, men de bruger åbenbart kanalnummer på Køge-egnen.
Af ByteMe
#213041
Digitale TV kanaler kræver bedre kabler end de gamle analoge og især hvis man har splittet sit antennekabel op med et par T samlinger for at få TV i flere rum. Så kan signalet sagtens blive så svagt at flere kanaler ikke kan modtages. Det er ikke TV'ets skyld, men kundens eget ansvar at sørge for at kabelføringen er i orden.