Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Nu har jeg kigget lidt på Flatpanels reviews og købsanbefalinger.

Jeg kan se at de anbefaler Samsung H6505, men har ikke umiddelbart noget test af det. Til 6.000 kr for 48" ligger det dog indenfor hvad jeg vil give for et tv.

Derudover anbefaler de Panasonic AS600 som jeg formoder er samme panel som AS640 efer hvad jeg har læst. (AS640 skulle bare have placeret sine stik lidt bedre?).

Det er et lidt billigere tv i 48", men jeg synes umiddelbart at anmeldelserne ser rigtig fine ud.

Sony W8 er selvfølgelig også anbefalet, men jeg synes at det får lidt modvind i forhold til stikplacering og ekstern strømforsyning. Er der overhovedet noget der taler for W8 i forhold til de to andre tv?

Jeg mangler lidt en direkte sammenligning af de nævnte tv, og håber at i måske har noget at byde ind med?

Med venlig hilsen
Jesper
Af jng
sonsora skrev:Fint tak.
Jeg var en bitter mand i går, de er knap så forpulede i dag ;)
Der var godt, du fik lejlighed til at hidse dig op og svine expert til - helt uden grund.
Brugeravatar
Af edinger
W8 er muligvis marginalt bedre end både AS600 og H65XX. Til gengæld taber den lidt på practicality. Og nu må du rette mig, hvis jeg tager fejl. Men du lyder ikke som en "nørd". Så i real-life viewing er det mit bud, at AS600 fuldt ud vil kunne imødekomme dit behov.

Personligt ville jeg nok vælge AS640, som kan fås til nogenlunde samme pris -- men i 55 tommer. Og de ekstra tommer er ALTID værd at tage med, selvom du måske ikke tror det lige nu.
Af sonsora
Faktisk er jeg helt bestemt en nørd :)

Jeg gætter på at det der snyder var mit raserianfald i går. Og i den forbindelse giver jeg bestemt ikke jng ret i, at det var ubegrundet. Når en butik skilter med 40% nedsat pris, så skal det sgu ikke fortsat være dyrere end andre butikker.

Jeg har en Raspberry Pi 2 til tv'et, som bruges til mediecenter.

Mit tv-forbrug er ikke stort, men jeg går til gengæld op i at det jeg ser på er ordentligt. Jeg er dog nok mest en lyd-nørd, og det er derfor vigtigt for mig at der kan sættes noget eksternt til.
Brugeravatar
Af edinger
@sonsora:

Nørd i betydningen "TV-nørd". En TV-nørd ville næppe have begået sådan en bommert ;)

Anyway... jeg står ved mine ord i mit forrige indlæg omkring skærmanbefalinger.
Af sonsora
Haha ja det kan du have ret i. Jeg blev nok påvirket lidt for meget af kærestens "Vi skal have nyt tv nu, og de har ophørsudsalg i Expert"... Sidste gang jeg begår den fejl :)

Og som mit indlæg nok også lidt berettiger, så havde jeg en dårlig mavefornemmelse for mit køb da jeg gik ud af butikken..
Af FDP
Er helt enig med dette.
erazmuz skrev:Du er ikke blevet snydt af Expert, du har bare ikke gjort dit hjemmerbejde godt nok. Du har formentlig slet ikke gjort noget hjemmearbejde, men har ladet dig forblinde af en høj før-pris, og en høj prisnedsættelse.
Men ja, hvis du kan returnere TV'et, ville et 50" W805b til 4999,- kr. i Bilka, nok være et bedre køb.
Af FDP
Du kan vel i bund og grund og kun være bitter på dig selv.
Det er din egen gevinst at du intet undersøgte på forhånd.
sonsora skrev:Fint tak.

Jeg var en bitter mand i går, de er knap så forpulede i dag ;)