Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Here we go again.

Jeg har de sidste par uger været meget tæt på at tage i Elgiganten og købe et UE65HU7505 (deres aktuelle tilbud til 14999) men må nok indrømme, at jeg gradvist - for hver dag - er blevet mere og mere forbeholden overfor Skamsung.

Det er nok en blanding af flere - ikke nødvendigvis sammenhængende - ting/historier omkring Skamsung den senere tid; bl.a. det med at deres smart-tv "lytter med" og ydermere ikke krypterer stemme-data, den meget omtalte kritiske Netflix-fejl, der gør at Netflix ganske enkelt ikke kan åbnes, rygtet om, at der dukker reklamer op midt i egne videoer og film (bevares: ikke aktuelt i DK endnu)...og ikke mindst kombineret med nedenstående interessante og ganske relevante/atter aktuelle tråd, der beskriver et hav af dårlige oplevelser med netop 65", Skamsungs kunde"service" osv. osv.

Det korte af det lange er, at Skamsung ihvf. ikke vinder større indpas hos mig - og ja, jeg er godt klar over, at der også er masser af gode historier - men igen; man bliver vel naturligt påvirket og bekymret af de knap så gode historier.

DERFOR! Kigger jeg i andre retninger. Panasonic er én af retningerne. Jeg kigger efter enten 60 eller 65". Nu kommer 2015-modellerne jo snart - og så ryger priserne på 2014-modellerne jo nok ned. Pt. er budgettet max 15000 kr.

Hvad er den "perfekte top-3" for et Panasonic 60-65" pt.?

---

Link til omtalt tråd om defekte Samsung-paneler:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=32074
Af troopa85
Nu skal jeg ikke være fortaler for Samsung, men angående dine bekymringer.

Stemmeoptagelse mv, bliver slået fra så længe du ikke acceptere betingelserne, det er også blevet bekræftet i artiklen her på flatpanels, derudover optager det kun hvis du trykker på voice knappen på fjernbetjeningen, og optagelse sker kun for at forbedre skemmefunktion, de lytter altså ikke med som nogen tror.

Angående Netflix har det aldrig været et problem med HU7505 modellen, men derimod for H7005, Hu7505 havde et meget nemt "fix" der tog 2min at gøre, men det behøves ikke mere, så det er ikke et problem.

Alt det med reklame midt i film er heller ikke aktuelt, Samsung udtalte det var en fejl, og det skete vidst kun i Australien?? og det var kun ved streaming tjenester det skete.

Noget nær 60% af de TV der bliver solgt er Samsung så der vil være mere at skrive hjem om her.

Angående Panasonic og dit budget så tror jeg ikke den kan lade sig gøre i 60" ++

Den konkurrende model er AX800 og den ligger i 23k for 65".

AX630 som er deres budget 4k skærm fås ikke i større end 55" og har vidst heller ikke HEVC, så ingen 4k streaming mv. Ingen af deres mindre modeller er på niveau med HU7505.
Senest rettet af troopa85 26 feb 2015, 13:34, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Jeg er helt med på de ting, du skriver troopa85 - men det ændrer ikke på, som jeg også skrev, at man bliver naturligt bekymret af de mindre gode historier.

Kan ting gå galt på én model/type, så kan der jo potentielt også dukke nye, andre og flere ting op. De mange ting siger jo mere om Samsung end de gør om den enkelte model. Det er princippet bag de fejl og ting, der opstår på forskellige modeller - og når jeg oveni hatten næsten dagligt ser nye Samsung-problem-tråde dukke op rundt omkring, så bliver jeg ikke ligefrem mere lun på Samsung. Det kan da godt være, det bare er mig, der er paranoid.

Når det er sagt, så var min tråd egentligt ikke ment som en debat om Samsung og deres problemer. Sorry hvis jeg sendte et forkert budskab.
Senest rettet af Gentleman Finn 26 feb 2015, 13:31, rettet i alt 1 gang.
Af JesperAndersen
- er der en speciel grund til at du konsekvent skriver "Skamsung" ?......er det for at overbevise dig selv, om at du ikke skal købe et Samsung ?......
'virker i mine øjne meget infantilt!

Jeg skal ikke gøre mig til fortaler for Samsung - men om du ønsker et +60" til max. kr. 15.000, så har jeg svært ved at se bedre alternativer .............
Brugeravatar
Af Gentleman Finn
Infantil - det er sådan et fint ord. Det var ikke min mening at være barnlig, Jesper - omend jeg helt sikkert aldrig bliver voksen :)

Der er ikke en dybere årsag. Ordleg? Ordspil? Whatever - men forhåbentligt ikke noget, der kan få lov at stikke folk i øjnene herinde. Ej heller Samsung-ejere. Jeg har i øvrigt adskillige Samsung-produkter i huset. Lad os holde tråden og dens indhold på det ikke-infantile spor.
Af JesperAndersen
Finn, helt voksne bliver ingen af os forhåbentlig aldrig :)
'MÅTTE dog lige give udtryk for min opfattelse/manglende forståelse af dit ordvalg/-brug.

Jeg har, som du kan se, selv Samsung TV ( og er glad for det), men er ikke sikker på at det bliver et Samsung næste gang. 'Køber TV efter billedkvalitet, ikke efter hvilken navn producenten har :)

Og for lige at runde Samsung af for denne gang, i kontekst til dine issues, så er det faktisk kun netflix issuet som jeg synes er dybt -DYBT -kritisabelt !

Om det partout var et 65" jeg skulle købe NU, så kan jeg bare ikke se at der er andre/bedre alternativer end Samsungen. (- Inden for din prisramme)
Jeg ville vente og spare op indtil Panasonic falder i pris, end at købe nu og så mærke i maven at: "Det er et godt tv, men det er ikke det rigtige for mig"

Så ved du hvad du får.

Men de 14 dages returret er vel overstået ..og så er der kun dba.dk tilbage, men det er dyrt betalte penge..

Elgiganten er et af de steder hvor de siger når man vil bytte efter feks 12 dage: "Nå'e ja. Hvis du ikke er helt tilfrrds med produktet, så vælg det rigtige for dig"..
Senest rettet af PeterD 26 feb 2015, 17:24, rettet i alt 1 gang.
Af troopa85
Tror ikke Panasonic kommer ikke til at falde mere i pris, hvis man ser på prisudviklingen de senere år, ville jeg ikke forvente ydeligere prisfald, og slet ikke ax800 i nærheden af 15k i 65"

Det har altid været billigst at købe fra januar til april, og AX800 er allerede faldet meget, men har holdt samme pris sidste par måneder.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke, at AX800 kommer til at falde meget mere i pris, men jeg må sige, at jeg er optimistisk omkring 2015-modellerne over en bred kam.

Samtlige producenter har efterhånden flere Ultra HD end Full HD-modeller i sortimentet, så jeg tror ikke at det er usandsynligt, at man i 2015 vil kunne få 4K-billedet fra AX800 i en billigere modelserie. Topmodellerne i 2015 får HDR og større farverum, men hvis man er ligeglad med det (der er jo trods alt ikke udsigt til vanvittig meget indhold på den korte bane) så tror jeg man kan få et fint Ultra HD-tv til prisen her i 2015.