Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Shavoh
Hej herinde.

Jeg har et Samsung UE32H6275XXE.

Men det er utroligt lang tid om at finde DR NU når jeg fx. tænder og går på en DR kanal.

Mit Panasonic WT50 i stuen, kommer med det samme med "DR NU- logoet" i højre side af skærmen. Så trykker jeg her på rød knap er den på med det samme. (5-10 sek)

Men med Samsung'en skal jeg som regel ind i menuen og rode rundt. Bl.a. slå wifi til og fra, vælge kablet internet, redigere instillingerne for TVnu instillingerne osv osv.

Det er meget sjældent at den bare finder DRNU af sig selv, og kommer frem med logoet.
Jeg har optimale forhold 100/100mbit og direkte kabel i TV'et

Nogen der også har oplevet dette?
Af aalb1970
Jeg oplever samme problem med mit 7505 tv. Der går noget tid, inden DR NU logoet kommer frem, og en gang imellem er jeg nødt til at genstarte for at det overhovedet dukker op.

Generelt er tv'et langsomt i menuer, inden DR NU logoet kommer frem. Trykker jeg f.eks. på SmartHub eller source, går der op til 5-6 sekunder, før Tv'et reagerer.

Problemet må skyldes en kombination af dårlig software og langsom hardware.
Af TheOldFart
Vi har et UE65HU7505XXE og har slet ikke DR NU. Har læst og ledt som en gal, men kan ikke finde løsningen.
Kan heller ikke finde den der data service ting, røv og gulvsand.Ifølge softwaren er alt opdateret.
Af aalb1970
TheOldFart skrev:Vi har et UE65HU7505XXE og har slet ikke DR NU. Har læst og ledt som en gal, men kan ikke finde løsningen.
Kan heller ikke finde den der data service ting, røv og gulvsand.Ifølge softwaren er alt opdateret.
Du skal først downloade programmet HBB TV via Smarthubben. Herfter åbner du programmet og følger instruktionerne på skærmen. Herefter burde menupunktet Data service komme frem.
Af troopa85
Virker altid for mig med HU7505, DR NU logoet kommer oftest frem med det samme, men senest efter ca 5 sekunder.
Af aalb1970
troopa85 skrev:Virker altid for mig med HU7505, DR NU logoet kommer oftest frem med det samme, men senest efter ca 5 sekunder.
Hvilken udbyder har du? Jeg har Yousee.
Af troopa85
aalb1970 skrev:
troopa85 skrev:Virker altid for mig med HU7505, DR NU logoet kommer oftest frem med det samme, men senest efter ca 5 sekunder.
Har også Yousee (bruger hverken boks eller kort)
Af TheOldFart
Jeg kan slet ikke finde HBB TV i Smart Hubben. Har godt set at den skulle ligge under information, men den kan jeg så heller ikke finde. Jeg er sgu nok lidt fatsvag.
Af troopa85
@Theoldfart

Ja.

Smarthub>Kategorier>information og HbbTV (logoet er grønt,rødt og blåt)
Af TheOldFart
Kigger med det samme, løber ind i stuen.............Tilbage igen. Ja som jeg skrev, så er jeg fatsvag, for den lå jo lige der og det virker. Tusind tusind tak for hjælpen.
Af aalb1970
troopa85 skrev:
aalb1970 skrev:
Har også Yousee (bruger hverken boks eller kort)
Ok, jeg har kort. Er måske en medvirkende årsag.

Der kom i øvrigt en opdatering i dag, og det er som om det kører bedre nu.
Af Kasper K
Vil også gerne sige tak for hjælpen. Det er godt nok forvirrende med de smart tv's. Kryptisk måde at få DR NU. Og hvorfor kan man ikke bare få en app ind i smart hubben. Så kunne man også slippe for at den hele tiden popper up bare fordi man zapper hen over en dr kanal. Kan selvfølgelig slå datatjeneste menupunktet fra hvis det er for irriterende :p

Mvh Kasper - født 1980 men er for første gang begyndt at føle sig gammel! Hvordan skal de ægte gamle dog kunne finde ud af alt det her :D