Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morlin
Det har trådstarter ikke endnu nej :-)

Der er tre fladskærme som jeg undersøger og følger pt. Det er Samsungs ue55hu7505, Sonys KD-55x8505b og LGs 55ub850v.

Nu har jeg efterhånden googlet mig frem til en del anmeldelser og forum omkring de 3 modeller, og de får alle ganske pæne ord med på vejen. Jeg er nok mest til Samsungs model, da det virker til at den generelt får de pæneste ord med på vejen, og de fleste anmeldelser ligger i toppen. Og derudover virker det også til at Samsung har fremtidssikret deres tv en smule ved hjælp af Evolution Kit. Jeg ved ikke om de 2 andre har samme mulighed.

Men jeg må også sige, at det virker til at LGs model har et rigtigt flot billede. Og jeg går nok mere efter et godt billede end god lyd, da jeg har sat tv'et til anlægget.

Men lige nu venter jeg egentligt bare på, at ue55hu7505 kommer lidt længere ned i pris. Og der går forhåbentligt ikke så lang tid :-)
Af PeterD
Ok.

Vi håber så allesammen at firmaet dropper deres lidt for smarte ideer, de er på vej med:

1. At optage og gemme alt hvad du eller familien siger i stuen.

2. Ideen med at vise reklamer for sig selv midt i en udsendelse.
Af Morlin
Jeg kan godt se, at det ikke er de fedeste tiltag de har gang i, men jeg satser på at vi har en god lovgivning herhjemme, som nok skal komme det til livs :-)

Eller også tror jeg at det er noget vi vil komme til at opleve at alle producenter af fladskærme vil indbygge i deres modeller.
Af Insignia
Johnhother skrev:Jeg ville nu nok alvorligt tage et kig på Pana AX800. Det har sine LCD fejl med Dirty Screen, som hos mig kun typisk opstår ved low quality video. Ser jeg BD yderst sjældent og ved 4K aldrig. Så er der den med begrænsningerne i betragtningsviklen. Jo men nu har jeg nok et ret normalt stuemiljø med en sofa og 1 lænestol på hver side - intet problem.

Jeg har kigget på både AX800 og 900 side by side i samme indstilling , og ingen tvivl om at AX900 er det bedste TV, måske det bedste LED overhovedet. Men det er i mine øjne ikke merprisen bedre end AX800.

Som jeg har oplevet mit AX800 har jeg været meget tilfreds. Flot billede med mange detaljer og fine farver, fornuftigt sortniveau og en meget flot byggekvalitet.

Det er flott at du er fornøyd med din AX800 :)
Jeg selv har som du ser av profilen AX900, og er til LED å være meget meget fornøyd. Skulle bare ønske jeg hadde 65" istedenfor 55"-men ble for dyrt med 65"

Som du sier så overgår 900 kvaliteten på alle områder 800 serien. Men ja..det er dyrt å betale for det ekstra man får ved 900 serien.
Af troopa85
PeterD skrev:Ok.

Vi håber så allesammen at firmaet dropper deres lidt for smarte ideer, de er på vej med:

1. At optage og gemme alt hvad du eller familien siger i stuen.

2. Ideen med at vise reklamer for sig selv midt i en udsendelse.

1. Nu optager og gemmer de jo ikke alt der siges. Der videresendes når man trykker på voiceknappen på fjernbetjeningen, og grunden til det videresendes er for at forbedre voice funktionen. Det er jo ikke sådan at samsung gemmer dine private samtaler og bruger dem eller sælger dem videre...

Desuden bruger alle mærker med voice system samme metode.

2. Dette er kun aktuelt i enkelte lande og ikke i Danmark, og ikke ved almindeligt tv kiggeri, det er ved brug af streamingtjenester/plex mv, og som sagt ikke aktuelt for os.

Samsung har jo også udtalt at det er en "fejl", så mon ikke denne "feature" er væk igen inden længe.

Som nuværende Samsung bruger har intet ændret sig for mig, men det er da klart fint at have fokus på med hensyn til fremtiden, og hvad der evt kan ændre sig (gælder for alle mærker).

Og med den seneste tids fokus på disse områder, mon ikke at alle producenterne kommer med klare udmeldninger og evt ændringer på disse områder.
Tror jeg slår til i morgen på en LG 55UB850v. Har lige pt gang i to bestillinger hos Dustin men begge mine bestillinger hænger i deres system da de har en fejl som gør at bestillingerne ikke kommer videre. Det er så LG 60LB870v jeg havde bestilt der.

Tror jeg køber UB850v i morgen hvis de ikke har fået styr på deres sh..!
Af PeterD
Af Insignia
Lykke til med valgene som taes :)
Af Morlin
Hej igen,

Nu er jeg meget tæt på at have taget en beslutning. Valget står mellem LG 55ub850v eller Samsung UE55hu7505.

Jeg er mest tændt på Samsungs model, men LGs kan fås til 2000 kr. mindre, og på den baggrund falder valget nok på LG. Jeg kan ikke på nuværende tidspunkt se hvad jeg får for 2000 kr mere ved at købe Samsungs.

Hvad siger i? Er Sansungs model 2000 kr. mere værd?
Brugeravatar
Af edinger
Johnhother skrev:Mener du ikke at det er en beslutning som du selv kan finde ud af?. Hvilket TV mener du har det bedste billede, og hvilket TV opfylder bedst dine behov.
+1
Af Morlin
Tjo, det er det.

Men der er jo ikke mange steder jeg får lov til at få begge med hjem og teste, og så sende dem retur, hvis jeg ikke synes om det jeg ser og oplever.

Desværre.
Af Zyde
Jeg ville holde fast i pengene lidt længere. Ingen af de to er faldet i pris de sidste 6 måneder. Der bør ske noget inden længe.