Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kenneth.B
Hejsa

Jeg er nok ikke den eneste, der har prøvet det her :)

Mit TV: Samsung UE48H6470

Jeg har netop købt et TV fra Computersalg her i DK, men det TV der blev leveret har kun Østrig, Tyskland og Schweiz som muligheder ved kanalsøgning. Det bevirker, at der er nogle kanaler, der ikke bliver fundet. Det drejer sig bl.a. om Canal 6 og Canal 9.

Jeg har prøvet at indtaste start og slutfrekvenser samt QAM og symbolrate, så det passer til Yousee, men uden held.

Kan jeg på en eller anden finurlig måde få forklaret det her TV, at det nu befinder sig i DK. På forhånd tak.
Af dk9000
Kenneth.B skrev:Hejsa

Jeg er nok ikke den eneste, der har prøvet det her :)

Mit TV: Samsung UE48H6470

Jeg har netop købt et TV fra Computersalg her i DK, men det TV der blev leveret har kun Østrig, Tyskland og Schweiz som muligheder ved kanalsøgning. Det bevirker, at der er nogle kanaler, der ikke bliver fundet. Det drejer sig bl.a. om Canal 6 og Canal 9.

Jeg har prøvet at indtaste start og slutfrekvenser samt QAM og symbolrate, så det passer til Yousee, men uden held.

Kan jeg på en eller anden finurlig måde få forklaret det her TV, at det nu befinder sig i DK. På forhånd tak.

Hvis du ikke er bange for at hoppe ind i firmwaren på tvet så kan det ændres der :)

hvordan man lige gør det på H modellen, aner jeg intet om :) men kunne forestille mig det er som før med en række tal på fjernbetjeningen :D

EDIT:

Hvis Computersalg har solgt dig en importware uden at fortælle dette. kan du flux kræve dine penge tilbage :) da det er købt over nettet har du ALTID 14 dages returret. også selvom det er pakket op.

Min erfaring er med import modeller er at man skal være meget opmærksom på tuner delen :) disse variere vidt.
Tak for dit svar :)

Info, menu, mute og power ... det er vejen til firmwaren på TV'et. Jeg kan bare ikke finde et menupunkt hvor regionen kan ændres ... desværre.

Jeg prøver at ringe til både Yousee og Computersalg i morgen.
Af kim4220
Ikke for at være den onde.
Men enhver butik ville have advaret imod køb af tv uden fra Norden til brug af Yousee.
Det er jagten på at spare den sidste krone der går galt.

Ifølge mine oplysninger er det ikke muligt at skifte region på Samsung længere, uden firmware opdatering fra Samsung selv, og da det ikke er i deres interesse at gøre kommer det ikke til at ske.

Håber i får sendt jeres tv retur :)