Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af troopa85
Enig med Grandahl, H7005 er et niveau over AS650, og ville også være mit valg.

Skulle jeg spare nogen penge havde jeg valgt AS640(fordi jeg foretrækker VA panelet i AS640 kontra IPS panelet i AS650) , men H7005 står for mig som det bedste ikke 4k TV i år. (OLED & buede TV undtaget)
Af PeterD
Nu er hverken AS640 eller AS50 et synderligt skridt ned ifg. Samsung, men H7005 er altså et godt tv!

Der er mange ting som spiller ind ved valg af tv. Er der lysindfald i rummet. Skal det op og hænge, eller stå på fod i hjørne. Etc. Etc.

Foretrækker man bedre lyd (Philips) osv. osv.
Af Nicolajsen
Det er en lille stue men med åben til kip med ovenlysvinduer, så der er meget lys, men det er et problem med alle skærme synes jeg. Lyd er ikke et emne, jeg skal ha købt nogle højttalere og forstærker, når jeg ved hvad penge jeg har at gøre godt med. Den skal hænge på væggen.
Af Grandahl
Nicolajsen skrev:Ok. Han forklarede at Panasonic var langt bedre, men han er selvfølgelig også sælger :)

Det lyder fuldstændig som PeterD, han kunne sagtens også være en Panasonic sælger :D
Af Nicolajsen
Ja, men hvis jeg vælger værdibevis til Elgiganten, så kan jeg "købe" for 10% mere da de har en aftale med mit forsikringsselskab :) Men super mange tak for info alligevel!
Af Nicolajsen
Det var en kort fornøjelse... Sidder og kæmper en kamp med det nye Samsung fjernsyn. Den tænder og slukker som det passer den, den reagerer stort set ikke på fjernbetjeningerne og den vil ikke vise noget billede fra hverken Blu-ray eller Waoo boks... Hmm, dårlig start
Af PeterD
NOT GOOD....

Men.....Det er jo helt nyt! :s

Ved at på Pana skal man for at finde de digitale kanaler, nogle gange vælge "Sverige" som land. Først lave en DVB-T søgning hvor den ikke finder nogen kanaler og derefter lave en DVB-C søgning, hvor den så finder de digitale kanaler..

Lidt skørt. :o

(Det hele kan godt tage 15-20 minutter inden den er færdig. Der efter skal du så lægge kanalerne på den plads du vil have dem.

Det må være en "pengene retur og et nyt mærke"...

Hvor irriterende..

Du kan selvfølgelig også lige vente 4-5 dage, da du har 14 dages returret. og håbe på det ændrer sig til det bedre, men hvorfor skulle det det...?

Øv..
Af Nicolajsen
Den fik lov og stå hele natten, men uden held. Lyden kom og gik og skrattede, og det tændte og slukkede som vinden blæser. Gik derind i dag, og fik det ombyttet uden endda og vise kvitteringen, han kunne huske os, god service.

Har sat det nye op - og der er billede og lyd - woohoo!

Har Waoo fibernet, og den kan styre min fibernet boks med samme fjernbetjening - eminent!

Er der noget med at man ikke "må" opdatere Samsung skærmen i Danmark, synes jeg at jeg har hørt en røverhistorie om??

Er der nogen der har anbefalinger til indstilling af billedet?
Synes at hd kanalerne er super skarpe og flotte, men er skuffet over de kanaler der ikke er hd. Det virker lidt sløret og grafikken på TV3 virker kantet (de runde bolde der hopper imellem programmerne).