Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jvnega
Hej i forum!

Jeg er igang med forarbejdet til investering i en 55" i 6-7000 kr's klassen, og har umiddelbart indsnævret feltet til Panasonic AS640/650 og Samsung H64XX.

I min søgen er jeg ikke kommet forbi mange billeder af menu'en på Panasonic'en, og her i huset er TV-guiden utrolig meget brugt, hvorfor dens kvalitet tæller ret meget hos fruen.

Er der nogle herinde der vil være så venlige at smide et billede af hvordan TV-guiden ser ud på deres AS640 eller AS650 (såfremt der er forskel?) - Det ville være til stor hjælp!
- Jeg har været i Fona for at høre ad, men de var ikke til meget hjælp, TV'et var jo i 'Demo-mode'.. *suk*

Andre tanker i forbindelse med køb skal også være velkomne.

På forhånd tak

/Jesper
Af PeterD
Af Jvnega
Tak for input!

Jeg var ikke klar over at 640/650 i bund og grund blot var en 600'er, der kan man bare se.

Noget jeg dog er lidt bekymret for er, at det ikke ser ud til at menuen har ændret sig siden jeg engang havde en G20'er?!
- Bortset fra det der smart-halløj er designet på guide og menu ko helt forældet, og ja, ikke så pænt at se på?

Vi har en Samsung mellemmodel i soveværelset, med et par år på bagen, og den ser jo næsten 10 år nyere ud i menuerne. Hvordan kan det have fået så lidt energi hos Panasonic?
Af Jvnega
edinger skrev:@Jvnega:

Så du vælger simpelthen TV pba. tv-guiden?

Den var ny... 8)
Jeg kan sige nok så meget om billedekvalitet, men det er et krav fra fruen at guiden er lettilgængelig, overskuelig og funktionel - Som minimum.. Hun vil undre sig noget hvis den så meget ældre ud end den nuværende - Medmindre den altså er betydeligt bedre :D

Ved i om man kan bruge Freetime Guiden i DK?
Af lunddal
Jvnega skrev:Tak for input!

Jeg var ikke klar over at 640/650 i bund og grund blot var en 600'er, der kan man bare se.

Noget jeg dog er lidt bekymret for er, at det ikke ser ud til at menuen har ændret sig siden jeg engang havde en G20'er?!
- Bortset fra det der smart-halløj er designet på guide og menu ko helt forældet, og ja, ikke så pænt at se på?
Guiden er i det gamle Panasonic-design.

Infopanel er i nyt design, og det samme er menuerne til tv'et.
Af Lightyear
Det kan da godt være at den ser lidt gammeldags ud, til gengæld finder jeg den nemmere at overskue end f.eks. Sony's på mit HX755. Jeg kan ikke se problemet :)
Jamen tag konen med i Elgiganten eller lignende, og leg med alle 3 tv. Så kan i tage den derfra. Tag dog ikke nogen notits af sælgeren. Han har hans egen dagsorden for hvad han vil sælge.

I kan evt gå hjem og bestilke på nettet bagefter. Der har i også 14 dages returret, hvis i ikke er tilpas med fjernsynet. Bare i ikke ødelægger indpakningen
Af Henrik B.

Vi har en Samsung mellemmodel i soveværelset, med et par år på bagen, og den ser jo næsten 10 år nyere ud i menuerne. Hvordan kan det have fået så lidt energi hos Panasonic?
Du sammenligner 640 og 650, hvilket er helt galt, da det er to forskellige paneler! 650 har IPS-panel, hvilket giver lidt bedre betragtningsvinkel, hvor 640 har VA-panel, som giver bedre kontrast og sortniveau. Jeg har 55AS640 og er RIGTIG glad for billedkvaliteten - specielt sortniveau'et og farvernes naturlige udseende. 640 har samme panel som 600, men stikkene sidder bedre på 640, da de vender nedad, i stedet for bagud, som på 600.

M.h.t. guiden, så synes jeg at den fungerer tilfredstillende. Og frem for alt så er den hurtig til at opdatere, i modsætning til andre mærker.
Og jeg lever hellere med Panasonics lidt simple udseende på guiden, mod at få et mere stabilt TV, end man får hos Samsung!

M.v.h.
Af PeterD
BESTEMT.

Lad dig ikke narre af diverse sælgere.

Panasonic AS600/AS640 får topkarakterer hos Flatpanels.dk, hdtvtest.co.uk, avforums.com, trustedreview.com, digitalversus.com
Af sd2100

Der er jo nok en grund til at Samsung klarer sig liiiiiidt bedre på tv-markedet end Panasonic.
Af PeterD
Host-Host..

Må have fået noget galt i halsen..

Host-Ved at underbyde med lave priser og gode aftaler med de største firmaer..Host-Host

Skærme som kun holder i 3-4 år pga skærm/elektronikproblemer..

Og som levere "mainstream tv" fordi de bare skal på markedet koste hvad det vil..

Host-Host.

(Rømme-Rømme)

Tror jeg tager et glas vand...

PS. Hvis du er til fancy guide og grafik på skærmen så vælg Philips, så får du også Ambilight..