Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af deki
Jeg har for nyligt købt er 55pfl8109.

Billede:
Jeg er overrasket over, hvor godt billedet er.
Jeg har ikke oplevet at billedet hakker. Hverken til tennis eller fodboldkampe. At folk oplever en hakken kan skyldes dårlige modtageforhold.

Lyd:
Acceptabel. Det er meget bedre en mit gamle samsung. Skærmen er 1,5 cm dyb og det bægrænser, hvad der kan smides ind af højtallerenheder, så man kan vel ikke forvente at blive slået omkuld af bassen.

Ambilight:
Ja. Jeg må ærligt indrømme, at jeg var ligeglad med ambilight da jeg købte tv'et. Jeg så det første gang hos en ven og faldt bagover p.g.a. billedet.
Men nu, efter at have levet med ambllight et stykke tid. Hmm. Jeg kan ikke undvære det.

Det giver en mere behaglig oplevelse at se tv.

Android Styresystem:
Philips har været ambitiøse og fyldt det med et væld af muligheder. Muligheder for, at installere fra Google store er fedt. Fra spil til nyttige apps. Jeg har installeret en note-app og lagt den ud, som en widget. Så kan jeg hele tiden se hvor langt jeg er nået med mine serier.

Det meste virker ganske godt. Der er stadig nogle ting, der kan forbedes, men Philips kommer jævnligt med opdateringer. Men reelt er det, det første smarttv-system, der arbejder hurtigt nok til, at jeg gider bruge det.

Der var en, der længere oppe i tråden skrev, at hans Philips var "et halvt år om at skifte kanal". Det er ikke tilfældet her. Tværtimod. Det skifter med det samme.
Af absolution
deki skrev:Der var en, der længere oppe i tråden skrev, at hans Philips var "et halvt år om at skifte kanal". Det er ikke tilfældet her. Tværtimod. Det skifter med det samme.
Ja, på det Phillips tv jeg har kigget på og testet, har der været utrolig langsom responstid, på blandt andet kanalskift. Så meget man kunne blive irriteret. Men fint det ikke er alle phillips tv der langsomme.