Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capi
Søger folk som har et Philips Ambilight-tv?

Kan i fortælle lidt om jeres erfaringer med ambilight. :)

Giver det noget til tv oplevelsen, eller er det bare gimmick og man slår det hurtigt fra :s
Af skagbo
Købte et Philips 55pus8809 på tilbud i Elgiganten og syntes ambilight giver en fed efekt.
Der er delte meninger i huset om det giver bedrer tv oplevelse, syntes selv det giver mere ro i øjne om aften.
Har dog sat min til en mere dæmpet belysning, nok noget man skal vende sig til.
der er mange modes at vælge imellem, alt efter hvad man er til.
Om man skal vælge Philips pga. ambilight, vil jeg sige nej til, vælg det pga. det gode billede.
Valgte det selv pga. det gode tilbud.
Af kokken
Jeg har haft ambilight i omkring 10 års tid på mit gamle Philips TV.Dengang var det ikke små dioder der lavede lyset,men nærmere en slags lysstofrør.Det har fungeret upåklageligt alle årene og jeg kan godt lide lysets skiften.Hvis du bliver træt af det,kan det slås fra i menuen.
Har lige bestilt et nyt TV.Det blev også et Philip med ambilight.
Af absolution
Ambilight giver helt klart en lækker effekt. Ville dog aldrig vælge et Phillips Tv igen, det tager en halvt år bare at skifte en kanal. Billedet er efter min mening ringe. Solgte mit 4k 55pus7809 hurtigt igen. Ville ikke anbefale Phillips 2014 modeller, ligesom Flatpanels heller ikke gør.
Af capi
Kan læse mig frem til, at man kan få ambilight i top-bund-og i siden på skærmen.

Skal man helt op i en top model før der er en ordenlig effekt. Eller er 2 sider ambilight nok??
Af capi
absolution skrev:Ambilight giver helt klart en lækker effekt. Ville dog aldrig vælge et Phillips Tv igen, det tager en halvt år bare at skifte en kanal. Billedet er efter min mening ringe. Solgte mit 4k 55pus7809 hurtigt igen. Ville ikke anbefale Phillips 2014 modeller, ligesom Flatpanels heller ikke gør.
Hvad var der galt med billedet ?
Af kokken
Valget faldt på et 42 pfs7509.
Jeg har altid syntes at Philips har et godt billed og var også tilfreds med med det nye tv,'s i forretningen.
Jeg får det først på mandag,så må jeg se om skærmen giver et fint billed i min stue
Jeg fik 14 dages returret hvis det ikke levede op til mine forventninger.
Af lennon
Her er et af OttoAV's indlæg om ambilight fra en tråd tilbage i juni :

". .

Ambilight eller ikke Ambilight handler ikke om hvorvidt man er 95% eller 100% i mål. Det handler om at dreje til venstre i stedet for til højre. Ambilight (og for at undgå misforståelser, når jeg siger "Ambilight" så mener jeg som udgangspunkt: Med farveskift) er lig med at gøre noget helt andet. Derfor handler det ikke om hvor kræsen man er. Der findes gode og dårlige forsøg på at nå et korrekt billede, på samme måde som der findes gode og dårlige Ambilight løsninger (4-sidet er bedre end 2-sidet, osv). Men det giver ganske enkelt ikke mening at forsøge at opnå et "så korrekt billede som muligt", med Ambilight aktiveret. At tænde for Ambilight er ikke at nøjes med mindre, det er at gøre noget andet. Når jeg har kalibreret tv med Ambilight, så har jeg (normalt - beklager hvis jeg har forsømt nogle) gjort opmærksom på at "korrekt billede" er lig med at Ambilight er slukket, kalibreret TV'et ud fra dét, og sagt til folk at hvis de vil have det slået til er det deres eget valg. Kræsenhed og hvor store forskelle skal være for at "almindelige mennesker" kan se dem, har ikke noget med sagen at gøre. Enten vil man det ene, eller også vil man det andet. Den eneste tredje mulighed er at man er uinformeret.
Af absolution
capi skrev:
absolution skrev:Ambilight giver helt klart en lækker effekt. Ville dog aldrig vælge et Phillips Tv igen, det tager en halvt år bare at skifte en kanal. Billedet er efter min mening ringe. Solgte mit 4k 55pus7809 hurtigt igen. Ville ikke anbefale Phillips 2014 modeller, ligesom Flatpanels heller ikke gør.
Hvad var der galt med billedet ?
Hvad først irriterede mig var at farverne var utroligt ubalancerede. Selv efter en del indstillinger var de stadig misvisende, især den røde og grønne farve var langt fra virklighedsnære. Altså dårligt kontrastniveau. Det værste var nok en "hakken" i billedet, bland andet ved sport, men også i film.

Input lag ved Ps4 er også noget jeg lagde mærke til, især i spil som Last of us, var det noget jeg "lagde mærke til".

Har slet ikke et hate på Phillips tv, har selv eget et tidligere og var godt tilfreds med det.i Men phillips har bare ikke været gode i år, især ved low og mid end modellerne.
Af capi
Nu køber min bror Philips 7109, så må vi se hvad han siger til det ;-)

Hans kloge bror sagde ellers, han skulle købe Panasonic as640. :)
Af PeterD
Spændende valg.

Kunne være dejligt, hvis du lige ville melde tilbage med en vurdering af (oplevede) billedkvaliteten (film/bold etc.), Ambilight, når han indstiller det ordentligt.