Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fået mit nye fjernsyn, nu med hdmi 2.0
Fjernsynet er bare for stor til min stue.
Jeg har stadig 1 uge retur ret til elbanditten.
Lige inden jeg sender det retur, har i mulighed for at købe det til samme pris 5000kr
Da det tilbud ikke findes hos elbanditten, og jeg kunne fornemme at der var 1 eller 2 som ikke nåede at købe til den gode pris.
Jeg skal selv have en anden men kun 50"
Jeg har snakket med den skandinaviske importøren av thomson og det stemmer (som dere allerede har funnet ut) at elkjøp/lefdal har paralellimportert en annen versjon (V426).

Det er ikke mulig å vite om tv'en er versjon "V426" eller 710 uten å gå inn i menyen på tv'en (eller se på manualen) og det er ikke mulig å oppdatere tv'en da versjon 710 har et annet chipset.

V710 har nyere firmware, software og chipset. Lefdal/elkjøp har paralellimportert en versjon som har sil9687-chip'en. Denne støtter ikke 4k i 60hz eller hdmi 2.0, men kun 4k i 30 hz og hdmi 1.4. Basert på hva jeg har lest på forskjellige forum så er også forskjellen merkbar ved oppskalering og bildet henger generelt mer igjen i "elkjøp sin versjon".

Hvorfor Thomson lager flere forskjellige tv'er med samme modellnummer skjønner jeg derimot ingenting av...

Blokkdiagram: Thomson 55UZ8766 – MT51KV BLOCK DIAGRAM | PABben.net
Manual: Thomson 55UZ8766_Norsk manual | PABben.net
Info om chipset: http://www.siliconimage.com/solutions/tv/
Korrekt - 426 versionen er NO GO ... og 710 versionen er et rigtig fint TV :)

Elgiganten her i Danmark har dog leveret begge versioner, og jeg ved ikke hvilken en af dem de leverer nu efter de har fået den på lager igen ....