Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af capi
Min bror har spurgt mig om hjælp ang køb af Philips 47PFS7109.

Jeg ved sgu heller ikke nok om fjernsyn.. :)

Derfor spørger jeg jer..

Nogen der kender noget til dette fjernsyn og hvordan fungere ambillight egentlig.? :p

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har heller ikke mange erfaringer med modellen, men hvis man skal udlede lidt, så kan jeg se, at den skulle bruge et IPS-panel. Ud fra det kan du udlede, at kontrasten er lidt svag, hvilket primært er synligt i aftentimerne. Til gengæld er betragtningsvinklerne brede.

Ambilight er der mange holdninger til. Det letteste er nok at smutte ud og se hvad man synes om det.

"Smart TV"-delen skal din bror nok ikke forvente meget af :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Generelt matcher producenterne op på "serier". Denne skærm er en del af 7-serien, så det er de andre producenters 7-serier, som Philips prøver at matche prismæssigt/featuremæssigt her. Men det er ikke nødvendigvis et godt pejlepunkt efter min erfaring.

Hvad er budgettet? Omkring denne prisklasse anbefaler vi ofte f.eks. Sony W6 eller W8-modellerne, Panasonic AS640 eller Samsung's 6-serier. Primært fordi de giver fin billedkvalitet for pengene (de har i øvrigt VA-paneler i stedet for IPS-panelet i denne Philips).
Af ThomasHO
capi skrev:Så det i fortæller mig/ham er, at Panasonic as640 er et bedre fjernsyn en Philips 7109..:-)
Ikke nødvendigvis, kommer jo an på hvad han helst vil have, og hvad han prioriterer :)
Af capi
Okay :-) Hvorfor skal man så vælge Philips 7109 i forhold til Sony 605 eller Panasonic 640 :-)?

Tror han priotere lidt bold/lidt serier og lidt ps4.

Han er ligeglad med smart tv, da han bruger sit Apple tv. :)