Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JokerJay
Hej :)

Jeg har anskaffet mig et 65HU8505 - og modsat hvad man kunne tro fra overskriften er jeg utrolig glad for produktet (kvalitet, opløsning mm)

Men jeg har et problem at jeg får kvalme af at se på produktet (fysisk). Jeg bliver næsten køresyg efter et par timer.

Jeg opdagede det rimelig hurtigt med buen da det var slukket, efter jeg hængte det op. Det var lidt ligesom en spejlsal - da genskinnet i det slukkede tv kan gøre dig lidt rundtosset.

Når det var tændt tænkte jeg ikke rigtig over det - men efterhånden som jeg har set på det - så kan jeg mærke det kommer helt automatisk.

Er der andre derude med et curved TV der har eller har haft dette problem? hørt om det? eller er det bare mig der er mærkelig :)

jeg bruger briller i en forholdsvis lav styre (lidt bygningsfejl) og det føles på samme måde som når jeg får nye briller.

er det en tilvænning? er skærmen for stor? eller skal jeg finde på noget andet :)
Senest rettet af JokerJay 17 feb 2015, 08:48, rettet i alt 1 gang.
Af Grandahl
Det lyder lidt vildt synes jeg, har ikke hørt om det før. Gad vide om andre har oplevet noget lignende.
Jeg har ikke selv de store erfaringer med buede skærme, andet end jeg har kikket på dem kortvarigt.
Af CRHM
Det lyder på ingen måde usandsynligt at du bliver "køresyg". Mange (flere end man tror) bliver berørt af det i mere eller mindre grad. Især ved store skærme hvor det perifere syn ikke har et fast "holdepunkt" uden for skærmen. Jeg tror ikke det er pga. den buede skærm men mere at den buede skærm gør det endnu sværere for det perifere syn at få et fast holdepunkt. For at afhjælpe det kan du evt. prøve at fokusere på et fast punkt uden for skærmen i en kort periode. Det kan nogle gange afhjælpe det...
Af CRHM
Måske... Det kan være en sag om tilvænning også. Ens tolerance overfor køresyge kan trænes og jeg vil tro at det samme kan gøre sig gældende her.

Prøv at give det en chance ved at sætte noget på hvor der er meget bevægelse og stop så når du begynder at få det dårligt. Hold en pause på 5 min og start så forfra. På den måde kan måske rykke din tolerance.
Af troopa85
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på det angående buede TV. Men jeg fik det på samme måde da jeg var på det jødiske museum i KBH, blev nød til at gå udenfor.

Vil lige påpege at jeg hverken bliver køresyg, søsyg eller lign.

Billede
Af CRHM
Tror de fleste får det sådan derinde :(