Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mia Iversen
Håber en venlig sjæl med forstand med tv kan hjælpe mig!
Jeg skal købe et SMART tv gerne til SU venlige priser!
Jeg skal købe det som gave.

Specifikationerne er;
Min. 50/55 tommer
400 herts
Og 4K ! Og jeg ved ikke hvad jeg rodet mig ud i!

Jeg har søgt og søgt og må erkende jeg har brug for ekspert hjælp !

Indtil nu har jeg fundet et Sony i elgiganten til 9999,- men er meget i tvivl om dette overhoverhovedet er et godt køb?
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

Håber en vil komme med er godt råd.

På forhånd tak! :)

Vh hilsen Mia, sygeplejerskestuderende
Af absolution
55X8505 er et super fint tv. Købte det selv da de havde det på udsalg til 7999kr.

Knivskarpt billede, god opskalering og lækkert elegant design. Fint smart tv del når man lige lære den at kende, men det gør man i løbet af en dags tid.

4k på Netflix ser superb ud. Især House of Cards.

Nogle folk herinde snakker om et dårlig sort niveau pga. Ips panelet. Dog er det et af de bedste jeg har set med de rette indstillinger.

Du kan ikke gå helt galt i byen med det. :)

Du kunne også overveje LG 55UB850V (9600kr) som også er et super godt tv.

Eller Samsung UE55HU7505 (11000kr) som også er fint.

Hvis det var op til mig ville jeg snuppe LG'en eller Sony.

Ud over dette ville jeg holde mig langt væk fra Phillips 4k tv. Har selv haft et fornyligt og solgte det efter en måned.

Men hvorfor skal det være 4k? det er minimalt hvad der er ude i 4k, faktisk kun Netflix i DK indtil videre, og de har også utroligt begrænset materiale.
Af Mia Iversen
Hej Absolution!
Mange tak :)
Jamen 4K er for at fremtidssikre og Phillips kommer slet ikke på tale :) men er glad for at det er pengene værd (sony) men bittert at jeg ikke så det var på tilbud.
Tak for dit svar! Det giver mig lidt ro i maven :)
Af PeterD
Hej Mia.

Fattig og fattig studerende..Fin gave til 10.000 kr. Er det til et bryllup eller rund fødselsdag?

Det er ikke just SU priser vi er ude i med valg af skærm.

SONY er nok det bedste du kan vælge. Kort sagt: Et fremragende tv, når du selvfølgelig har indstillet billedet ordentligt..

Bare lige for at nævne mere normale SU priser, så ville et Sony W605 og Panasonic AS640 også være gode valg, hvis du vil have et godt billede, gode hudtoner og godt sortniveau. Her får du mest kvalitet pr. krone.
Det er veldokumenteret i flere uafhængige tests..

Det er altid godt at fremtidssikre med 4K, omend der nok går et stykke tid for alt er i 4K..(Mener det koster ekstrafor udvalgte filmkanaler i øjeblikket så der går nok et par år før det er standard og alt andet er lukket ned)

Fremragende køb, men billigere LCD/LED skærme som er testvindere, er heller ikke en dårlig gave...

PS. Husk lige at gøre opmærksom på hvornår gaven skal gives til forretningen, sælger. Der er jo oftes 14 dages returret, når de tager skærmen i brug..
Af Mia Iversen
Tak for svar :)
Og ja, det er til en rund fødselsdag hvor vi er flere der går sammen