Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har følgende problem:

På alle DR kanaler vises en helt hvid skærm så længe data service er slået til. Jeg kan høre lyden, men ikke se andet end den hvide skærm. Hbbtv virker fint, og der er ingen problemer med andre kanaler. Hvis jeg slår data service fra forsvinder problemet, men så kan jeg jo ikke længere tilgå Hbbtv. Havde problemet en enkelt aften for lidt over en uge siden, men det forsvandt igen dagen efter.

Det er lidt træls at skulle slå data service til og fra i menuen. Er der nogen som har oplevet det samme og har fundet en løsning?
Lyder mærkeligt, ikke en fejl jeg har på mit hu7505. Kan både bruge HBBTV og se dr uden problemer. Hvilken firmware version har du?

Har du prøvet at nulstille diverse indstillinger? smart hub mv? må jo være noget med HBB appen.
Tak for svaret.

Det hjalp desværre ikke at resette Smart Hub.

Det skal siges, at jeg bruger Yousee via CI kortlæser og bor i hovedstadsområdet. Måske det er et Yousee problem? Det giver ingen mening, at tv'et af sig selv pludselig viser hvid skærm ved DR Hbbtv, mens RTL Hbbtv virker fint..
OleA skrev:Jeg har ingen problemer. Havde i sidste uge.
Tak for info. Forsvandt det bare af sig selv, eller gjorde du noget bestemt? Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt.
aalb1970 skrev:
OleA skrev:Jeg har ingen problemer. Havde i sidste uge.
Tak for info. Forsvandt det bare af sig selv, eller gjorde du noget bestemt? Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt.
Jeg gjorde ingenting. Deaktiverede datatjeneste. Dagen efter virkede det igen da jeg aktiverede tjeneste .
Problemet er gået sig selv her til morgen. Det må skyldes en software bug, hvor tv'ets OSD en gang imellem loades forkert.
Løsning til andre der evt. måtte opleve problemet med hvid skærm eller at DR Hbbtv slet ikke starter:

1. Sluk tv'et og tag strømmen indtil den røde diode nederst til højre slukker. Tager 1-2 minutter.
2. Sæt strømmen til igen og tænd tv'et.

Nu starter Hbbtv op normalt og tv'et er generelt hurtigere, specielt når man vælger Smart Hub menuen.

Mvh
Anders