Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Redhawk
Hej Flatpanels,

Jeg har kigget lidt nyt TV og fulgt debat samt artikler herinde i et stykke tid. Jeg har skudt mig ind på nogle TV-skærme, men er meget i tvivl om, hvordan jeg får gjort den bedste handel herfra.

Jeg har lagt mig fast på Samsung, da jeg er fint tilfreds med mine oplevelser med dem, ligesom apps til Netflix, Viaplay og ikke mindst HBO Nordic gør, at jeg vil vælge et Smart TV fra dem.

MEN! Jeg er i tvivl om min ageren herfra.

Jeg kan godt lide tanken om 4K/UHD, men hvor langt ude i fremtiden ligger det? Jeg kommer KUN til at streame via apps og tjenester - og altså ikke bruge en almindelig TV-pakke.

Jeg har kigget på H7005, H8005 og HU7505, der ligger indenfor mit spænd på 6.000-9.000 kroner.

Jeg tænker, at størrelsen bliver 46-48". Hvis det er helt perfekt, kan 50-55" sådan set også gå an.

Jeg kan forstå, at der kommer nye modeller i marts/april. Skal man vente hertil og få det nyeste af det nye eller en god deal på en af de modeller, der er på markedet nu?

På forhånd tak.
Af troopa85
Når de nye modeller lander bliver det til en noget højere pris end de nuværende modeller ligger i, det er altid billigst at købe imellem dec-april ca.

Hvis man venter på en ny model, bør man derfor ikke købe før vintermånederne med mindre penge ikke har nogen betydning.

HU7505 i 55" kostede eks 20.000 kr ved lanceringen i april 2014 helt frem til slutningen af August hvor det faldt til 16.000 kr, og først sent på efteråret kunne det fås til nuværende pris. Dette går igen for stort set alle modeller, mange falder endda først til januar.

Derfor ville jeg købe nu, eller vente til sent efterår/vinter hvis jeg skulle have en af de kommende modeller.

Angående 4k mv, så skriver du at du primært streamer, og det er faktisk her du vil have adgang til størstedelen af 4k materialet (netflix har en del, og der er meget på vej), ligesom det er også er på vej på blueray. Et TV signal i 4k ligger flere år ude i fremtiden.

Hvis du køber et tv på 46" ved jeg dog ikke hvor meget de ekstra pixels vil hjælpe, det har en noget større effekt på en stor skærm, når det er sagt så er priserne fornuftige så vil sagtens kunne anbefale et HU7505. HU7505 kan også modsat H7005 gøre brug af evolutionkit, og du kan dermed tilkøbe en evolution boks og få den nye Tizen smart-tv platform som Samsung lancerer i 2015 og som er med på de nye modeller.

bang for the buck føler jeg dog at h7005 giver mest mening i den størrelse TV du kigger på, specielt hvis du ikke har tænkt dig at opgradere til Tizen alligevel. Det koster "kun" 6000kr i 46" hvilket jeg føler er en ret god pris, det er et super godt tv.

PS: Har selv 55 HU7505, og er meget tilfreds med mit.
PPS: Hvis du overvejer et 55" ville jeg nok købe dette hvis du har pengene, det er sjældent man fortryder at have købt et større TV, men det gør sig ofte gældende omvendt.