Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jørgensen73
Jeg har ikke en dvd optager (som I måske kan høre), men forestillede mig den virkede som en video?
Brugeravatar
Af bilbo
Jeg tror der findes en løsning mod et CAM og flere apparater (TV, Harddiskoptager osv).

Ifølge den før nævnte hjemmeside:
http://dvb.perch.dk/DVB.php#setup (For neden på siden)

Stiller de spørgsmålet og besvare det:

”Kan man bruge samme Selector kodekort til flere DVB-C kort?

Hvis man har flere DVB-C kort i computeren eller man har både en Selector og et DVB-C kort, så kan det synes urimeligt at man skal betale TDC for et Selector kort til hver, når det er inden-for samme husstand. Det er der så også nogen, der har fundet på en løsning på. Den går ud på at sætte sit Selector-kort i en lille trådløs boks, som kommunikerer med nogle små, trådløse modtagerkort, som man så sætter i sine apparater. Så skal man kun betale 1 x kortgebyr (kr. 199,-) om året. Til gengæld koster løsningen over 1.000 kr, så det kunne virke som en dyr be-sparelse, men hvis man også abonnerer på andre pakker, fx TV1000 eller Canal+, så kan inve-steringen hurtigt hente sig hjem igen.
Læs mere om denne mulighed på SmartWIs hjemmeside.
Bemærk, at man her ikke også kan nøjes med et enkelt Viaccess CAM. Her skal man stadig bruge et pr. DVB-C kort. Bemærk også, at jeg ikke selv har afprøvet denne løsning, men ifølge deres eget forum, så skulle der være brugere, der har fået det til at virke uden problemer.”
Af Jørgensen73
Hvordan virker det så med en selector og dvd optager?

Er der da ingen problemer?
Brugeravatar
Af azrael
Hvis ikke man bruger en løsning á la SmartWI (og de er åbenbart de eneste på markedet med en sådan løsning, og den er ikke fejlfri), så har man under alle omstændigheder problemet, at man skal bruge ét smartcard per digital tuner/dekoder. Der gør ingen forskel, hvadenten det nu er en HDD-optager, DVD-optager eller videobåndoptager. Hvis den har digital tuner/dekoder, skal den bruge sit eget smartcard (japanerne har faktisk VHS-videobåndoptagere med digital tuner/dekoder).

Det er netop dette forhold jeg har beskrevet som et potentielt stort problem (for forbrugerne; TDC, Stofa etc ville nok snarere elske det) lidt længere oppe. Når/hvis der ikke længere sendes analoge signaler på kabel-nettet, så kan det blive en meget dyr affære, hvis man har tænkt sig at have mere end én enhed, der skal kunne modtage et digital signal.
Af Jørgensen73
Hvordan virker det i dag med TDC kabel og selector?

Kører signalet igennem dvdoptageren og ind i fjernsynet, og kan det evt. lade sig gøre omvendt, så man kan bruge D3000´s indbyggede kabeltuner?
Af Jørgensen73
Er der noget nyt til denne tråd? Har nogen afprøvet det på eksempelvis sony D3000?