Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Er Samsung generelt bedre end Philips

Tja. Tjo. Det handler tit om indstilling..

Noget andet er: Samsung bruger nok flere penge på reklame..og giver måske bedre rabatter til butikkerne..
Af Set
jeg har også skudt mig varm på Philips 55 8809 men når jeg læser philips hjælpe forum så har fejl kontant fejl med den. En af fejlene som er hyppige er dens lyd, at den skulle vist skifte hver 2-3 min op og ned i styrke. Du må meget gerne vende tilbage mht hvad du synes om TVen.

Har i andre TV i anbefaler som har 4K og 55 tommer? Nu har jeg tjekket alt igennem og ved stadig ikke hvilken jeg vil købe.
Brugeravatar
Af KimKaos
Som du kan se så for du lige så mange forskellige svar som der er indlæg og venter du en uge mere så har du 20-30 flere modeller at vælge imellem.

Rent personligt så syntes jeg du skal vente til marts/april når de nye modeller kommer på gaden - deres 4K´er er for mange vedkommen med andriod og andre lækkerier og så kan du til den tid sammenligne 2014 og 2015 modellerne.

Når du så har fundet nogle der virker interessant så kan du sammenligne de forskellige anmeldelser og udvælge nogle modeller du vil kikke nærmere på.

Sidste trin før du vælger er en tur rundt i butikkerne og se dem live for når det kommer til stykket så træffer du det bedste valg for dig selv med dine egne øjne - for en ting er alle de ting det skal kunne men mange modeller opfylder jo næsten alle dine krav en anden ting er om du kan lide at glo på det - og det er jo i den sidste ende det vigtigste ;)
Af skagbo
Set skrev:jeg har også skudt mig varm på Philips 55 8809 men når jeg læser philips hjælpe forum så har fejl kontant fejl med den. En af fejlene som er hyppige er dens lyd, at den skulle vist skifte hver 2-3 min op og ned i styrke. Du må meget gerne vende tilbage mht hvad du synes om TVen.

Har i andre TV i anbefaler som har 4K og 55 tommer? Nu har jeg tjekket alt igennem og ved stadig ikke hvilken jeg vil købe.

Det med lyden har jeg oplevet, det var fordi automatisk lyd regulering var slået til, ved skift af kanal.
Slog det fra og problemet var løst.
Af Set
Forresten hvorfor købte du tvet nu når den først kommer på tilbud mandag til 9999 kr
Af skagbo
Set skrev:Forresten hvorfor købte du tvet nu når den først kommer på tilbud mandag til 9999 kr
Ja det køre ellers fint.
Fik det til tilbuds prisen i fredags, fordi de have solgt den jeg have reserveret, som et plaster på såret
Af Set
Ja jeg skal ned og se det :). Kører den stadig fint?
Af skagbo
Set skrev:Ja jeg skal ned og se det :). Kører den stadig fint?
Ja det køre bare, syntes det har en super lyd.
Folk der søge meget på google/internet, vil elske det tastatur der er på bagsiden af fjernbetjeningen, ret genialt fundet på.
hvis der ikke kommer et Hu8205 ell. Hu8505 på tilbud, tror jeg det bliver.
Syntes 4k levere noget bedrer billede end fuld hd.
Det hele er ikke godt bla.
Der er nogle ting der irretere mig, små ting som, at den går helt ud af billede og lyd, når man går ind på progam menu og så springer den op på DR1, den bliver ikke på det program man var ved at se.
så man kommer til at steppe ned, hvis man evt. så program 17 og lige vil se hvad der kommer efter programmet, det irretere lidt i dagligdagen.
Kan heller ikke få program menu klokken til at passe, den er en time foran, selv om klokken passer, nok pga. vi i Skagen skal sætte tv til Finland, for finde de digitale kanaler.
Mon ikke jeg finder en løsning på det.
Som jeg ser det, samlignet med H7005, uden at have prøvet HU7505, som nok mere er i samme klasse.

Philips 55pus8809.
Billede.
4k
Bevæglelser.
Sorte sener.
Lyd.
Kun en Fjernbetjeningen til det hele.
Opsætning/opstart.
Ambilight.
Camara.
Tungt, rigtigt alu/jern.
Ingen blæser, nok derfor afstand til væg.

Samsung H7005
Menu.
Hurtiger stænd/sluk.
Hurtiger program skift.
Genvejs menu til bla. netflix.
Tynder, tætter på væg.
2 fjernbetjeninger, hvis man er til det.

det var jeg fundet indtil vider.
Philips med Samsung menu, så var den helt hjemme.
Af Set
Tak for tilbagemelding. Dvs du fortryder ikke købet? Forresten lad være med at opdatere til den nyeste software står der på forums. Hold dig til 118.
Af Set
Så fik jeg hentet min 8809.

Indtil videre er jeg positivt overrasket. Fik de der lyd problemer med det samme, men fik det fjernet i indstillingerne.

Alt andet virker ok, glæder mig til deres software og firmware update i marts.

Pt har jeg valgt ikke at opdatere den.