Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morlin
Hej med Jer,

Jeg har i længere tid overvejet at købe et 4K fjernsyn. Jeg har set mig lun på Samsung ue55hu7505 modellen, som virker til at have fået de bedste anmeldelser i den prisklasse jeg kigger i.
Men nu kan jeg se, at Elgiganten i næste uge har Philips 55PUS8809 på tilbud til 9999 kr.
Men når jeg læser diverse anmeldelser virker det stadig til at Samsungs model er bedst.

Hvad vi I anbefale?
Kære Morlin, jeg kan se at du er ny på sitet - og velkommen til .....men.....det du spørger om, er der allerede blevet spurgt om i flere andre tråde. Læs dem.

Men ellers; Samsung er dit valg!
Af Morlin
Beklager. Jeg havde faktisk søgt efter det i forummet, men synes ikke jeg fandt nogle indlæg. Men ja, er også ny herinde :-)
Men tak for svaret. Og vil du stadig sige Samsung, hvis valget stod mellem den og Sony 55x8505b modellen?
Af JesperAndersen
- Sony 8505 er også et godt valg. Men sort-niveauet er bedre på Samsung.

Og efter at Samsung har fået styr på deres netflix app (?), ville det være mit 1.st. valg
Af skagbo
Jeg fik Philips 55pus8809 modellen hjem i går og den levere et super billede, kan godt anbefale den model.
Har selv haft 2 stk H7005 hjemme og fået dem byttet pga. dårligt billede.
Ville enligt have købt HU7505 og give den en chance på billede siden, men da Elgiganten have solgt den jeg have reserveret, faldt valget på Philips.
Der er også 2k at spare + du får Ambilight.
Af Morlin
Jeg kan godt fornemme, at det ikke bliver et helt let valg :-)
Jeg er nok mest til Samsung, men må jo også erkende at jeg kan spare lidt penge ved at købe Philips model. Dog satser jeg på at hu7505 kommer lidt mere ned i pris, da de endnu ikke har kørt tilbud på den.
Jeg har selv et LCD 40" fra Samsung nu, og har været ganske godt tilfreds med det, men samtidig har jeg også et 19" Philips, hvor jeg er meget imponeret over billedkvaliteten.
Så jeg må nok ud i butikken og tjekke de 2 modeller ud og se, hvad der appelerer mest til mig.
Af JesperAndersen
- Om 4 K, når det engang bliver sendt "native", også fra andre end Netflix, så er en HEVC-dekoder i TV'et nødvendig for at kunne vise det. Og en sådan har Philips ikke (?), hvilket betyder at den kun kan opskalere til 4 K, ikke vise det "native"

Og i det lys, er Philips' diskvalificeret i min optik
Af skagbo
Philips eftersender en HEVC-dekoder, når man registrer tv på deres side.
så man kan bla. se netflix i 4k.
Må indrømme at designet/tykkelsen ikke er så flot på Philips, som Samsungs og den er nogle kg tunger.
Min mening lige nu, er at jeg har fået beder tv, for pengene, i forhold til H7005, ved ikke om HU7505 levere et beder billede.
men indtil vider bliver den hængene og så må jeg se om den bliver ved med at opfylder forventningerne.
Har stadig 11 dages bytte ret tilbage.
Af JesperAndersen
- jeg er temmelig sikker på at et 7505 er et bedre tv end 7005!

'Vidste ikke at Philips eftersendte HEVC-dekoder...
- hvordan har Philips'e det med at vise panoreringer ?....er der noget slør ?
Af skagbo
Det står på anoncen på Elgigantens side.
Syntes det klare bevægelser super fint, men har kun lige fået det indstillet, så ved mere om nogle dage.
Den har heller ikke det slør i sorte sener, som H7005 havde meget af.
Alt i alt gør den meget beder.
Om Hu7505 gør det lige så godt eller bedrer, ved jeg ikke noget om.
skagbo skrev:Det står på anoncen på Elgigantens side.
Syntes det klare bevægelser super fint, men har kun lige fået det indstillet, så ved mere om nogle dage.
Den har heller ikke det slør i sorte sener, som H7005 havde meget af.
Alt i alt gør den meget beder.
Om Hu7505 gør det lige så godt eller bedrer, ved jeg ikke noget om.
- ja, det kunne jeg have læst på Elgigantens hjemmeside *GGGGGGGGGGG*

Hvordan er "betjenings-responstiden", ved f.eks. kanalskift ? - reagerer det hurtigt ?
Af skagbo
den har lidt langsommer respons tid end samsung, i skift af kanal og opstarts tid, ikke noget der irriterer mig.
der er nogle menu ting, man lige skal vende sig til, Philips har deres egen måde at gøre tingene på O_O
Prøver det kraftigt af de næste 10 dage og hvis det ikke stadigt levere, eller jeg finder noget jeg ikke kan leve med, ryger det tilbage i bytte til en anden.
Man skulle købe dem begge og leverer det ene tilbage, når man havde valg det beste ;)
Af Morlin
Jeg tror jeg forsøger mig med ue55hu7505, men afventer at den forhåbentligt kommer lidt mere ned i pris.
Men jeg har på ingen måde droppet pus8809, men det virker til at Samsungs model lige er en tand bedre.
Så Skagbo, du må meget gerne kommer med flere af dine erfaringer jo mere du får det brugt her det næste stykke tid :) Både gode og dårlige.