Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

MartinJ9000 skrev:eller hvis det er helt umuligt så køb det tv uden pip der passer dig bedst, og så et Dvb-c tuner kort til din pc, så får din pc hele billedet på tv'et og pip styrer du så 100% selv ved at have tv i et vindue på desktoppen.
...Bare for at udforske emnet, på trods af nødvendigheden for ekstra kabler:

Nu bruger jeg en ældre bærbar pc uden de helt vilde systemressourcer: Medion Akoya e7212
http://www.pcworld.idg.com.au/review/me ... 12/333319/

Ville den kunne klare at håndtere et fuld HD billede fra en tv-tuner uden at optage mange systemressourcer, og kan den ligge et vindue med en tvkanal ovenpå et spil der kører i fuld skærm, mens man spiller?
...okay. Det er så 50" ser jeg...

http://www.harald-nyborg.dk/p11019/lg-50-plasma-tv

Brug Normal/Biograf setting.

Skru lidt ned for farver og lys og sæt skarpheden på 50% og farvetemperatur kølig og alt andet slåes FRA

Plasma ER på mange måder bedre end selv de rigtig gode LCD/LED fra Samung, Philips etc.

Feks. bevægelseshåndtering.synsvinkler, farvehåndtering..
Af m.red
Størrelsen er skruet op til 48-50".

Jeg undersøger lige det LG plasma tv.
PeterD skrev:...okay. Det er så 50" ser jeg...

http://www.harald-nyborg.dk/p11019/lg-50-plasma-tv

Brug Normal/Biograf setting.

Skru lidt ned for farver og lys og sæt skarpheden på 50% og farvetemperatur kølig og alt andet slåes FRA

Plasma ER på mange måder bedre end selv de rigtig gode LCD/LED fra Samung, Philips etc.

Feks. bevægelseshåndtering.synsvinkler, farvehåndtering..
Det har vidst ikke PIP funktion...
..men med alle digitale kanaler ER det så overhovedet muligt at lave et TV i 2015 med PIP?

Det er nok meget sværere at finde den/de få 2015 skærme hvis nogen overhovedet, der har PIP end at skulle sige hvilke der ikke har fået PIP..

Desværre tror jeg du kan lede meget længe.

Havde engang et Medion LCD HDReady fra hvad...år 2004, uden DVB-C... Det havde godt nok PIP...
Det kommer an på softwaren om det kan ligge oven på et spil. Ligesom med f. Eks fitness wearables er det efterhånden softwaren der gør forskellen i features og i mindre grad hardwaren. Som du skrev at det skulle være samtidig med du surfer tror jeg sagtens den kan trække tv signal. Men du kan jo allerede nu prøve at bestille en USB tuner online og så har du 14 dage til at prøve og evt. returnere og så ved du om det virker inden du køber nyt tv.
Af m.red
Okay, det lyder lidt lokkende, men det kræver at jeg skal have et ekstra antennekabel liggende og en fordeler og/eller antenneforstærker, og jeg kan godt lide idéen med at tv'et selv skaber et skalerbart (det er det hvertfald på mit nuværende tv) vindue uafhængigt og mekanisk...

... så I må meget gerne fortsætte med forslag til andre tv med PIP!
m.red skrev:
PeterD skrev:..men med alle digitale kanaler ER det så overhovedet muligt at lave et TV i 2015 med PIP?
Et tv fra 2014 er godt nok :) Samsung h5005 fra 2014 har PIP... der var bare nogle mindre gode ting ved det.
Intet er perfekt - men til 1899 kr. som jeg gav - er det perfekt til mit kontor...
Af m.red
Er der virkelig ikke flere eksperter, der har nogle forslag??
Af jng
m.red skrev:Er der virkelig ikke flere eksperter, der har nogle forslag??
Der er ikke eksperter på dette forum.
Der er nogen, der tror, de er eksperter.