Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen!

Jeg står og skal til at udskifte mit 8 år gamle 32" Mirai LCD tv, men har problemer med at finde et godt nyt tv med PIP (picture in picture) funktion. Kan I hjælpe?

Er her nogen der kan anbefale et tv på omkring 46-48" med PIP funktion til min lille stue? Budgettet ligger på max. ca. 4500 kr. Det skal hænges op på væggen og være tyndt, så det ikke stikker så meget ud. Derfor skal stikkene ikke være bagudvendte. Mine øjne er 235 cm væk fra væggen, når jeg læner mig tilbage. 3D og SMART funktioner er ikke vigtigt, dog kunne det være rart med SMART funktioner.

Det SKAL have PIP funktion! Jeg kan muligvis leve med at der blot er PAP (picture and picture) funktion, hvis det bliver for svært at finde et med PIP. Det er så skønt med PIP når man har tilsluttet pc'en til tv'et og surfer på nettet, mens der er et lille billede med en tv-kanal i et hjørne oven på det store billede fra pc'en.

Der er rimeligt lyst i min stue og tv'et skal hænges op på væggen lige foran min sofa.

Jeg ser ikke sport, dog ser jeg mange film bl.a action og sci-fi (oftes fra pc forbundet med hdmi). Derudover ser jeg stofa kabel-tv og jeg skal surfe på nettet med det via pc.

Ang. spil skal det kun bruges engang imellem til Total War: Rome (pc), hvilket ikke er et spil der kræver hurtige reaktioner, så jeg går udfra at jeg ikke behøver at fokusere på lavt input lag.

Jeg har ingen forventninger til fremragende lyd, og regner med at købe en soundbar til det på et tidspunkt. Midlertidigt vil jeg forbinde mine pc højtalere, så det ikke lyder helt af H... til.

Jeg foretrækker en tynd ramme med et enkelt stilfuldt design.

Håber I kan hjælpe :) Tak på forhånd :)

Edit: Efter at have set nye modeller med smalle rammer irl, har jeg indset at jeg godt kan gå op til 50" :) Størrelsen er skruet op til 48-50".
Senest rettet af m.red 04 feb 2015, 20:11, rettet i alt 2 gange.
m.red skrev:Hej alle sammen!

...

Er her nogen der kan anbefale et tv på omkring 46-48" med PIP funktion til min lille stue? Budgettet ligger på max. ca. 4500 kr. Det skal hænges op på væggen og være tyndt, så det ikke stikker så meget ud. Derfor skal stikkene ikke være bagudvendte. Mine øjne er 235 cm væk fra væggen, når jeg læner mig tilbage. 3D og SMART funktioner er ikke vigtigt, dog kunne det være rart med SMART funktioner.

Det SKAL have PIP funktion! Jeg kan muligvis leve med at der blot er PAP (picture and picture) funktion, hvis det bliver for svært at finde et med PIP. Det er så skønt med PIP når man har tilsluttet pc'en til tv'et og surfer på nettet, mens der er et lille billede med en tv-kanal i et hjørne oven på det store billede fra pc'en.

...

Samsungs billigserie UE**H500* har PIP. 48 tommer versionen er ofte på tilbud til ca. 2800 kr.
Jeg har afprøvet PIP'en på mit kontor-tv (UE40H5004), og det virker. Den findes også på 48 tommers versionen.

Om apparatet i øvrigt passer til dig, kan hverken jeg eller Peter Dum afgøre, men start med at læse lidt om apparatet.
Af m.red
Tak, jeg undersøger det lige!
MartinJ9000 skrev:eller hvis det er helt umuligt så køb det tv uden pip der passer dig bedst, og så et Dvb-c tuner kort til din pc, så får din pc hele billedet på tv'et og pip styrer du så 100% selv ved at have tv i et vindue på desktoppen.
På hifipriser.dk er der angivet 119 apparater med PIP og skærmstørrelser fra 40 tommer til 85 tommer (til priser fra 2.864 kr. til 63.754 kr.), så helt umuligt er det næppe.
Godt indlæg Martin. Man skal ikke lade sig forblænde..

@jng

Jeg håber ikke det er mig du refererer til..med den dårlige "kontoransat" jargon.

I så fald er det da en utrolig plat og langt under lavmålet for hvad man kan tillade sig på et ellers respekteret forum!!

Utroligt hvis du elsker andre mærker så meget at du går efter manden og stopper argumentationen.

Har før sagt. Det er (næsten) ligemeget hvilken mærke man vælger, bare køber tjecker pricerunner først og ikke lader sig "forblæde af priser og smarte sælgere" men læser nogle test på de førerende testsider om BILLEDET er godt.

Det andet du har gang i er:

Plat. Barnligt. Useriøst og svært at tage alvlorligt.

Kom hellere med nogle testudsagn og fakta der viser HVORFOR
køber skal vælge det ene frem for det andet.

Fokuser på enmet og lad vær med at gå efter manden, tak.

:)
PeterD skrev:Godt indlæg Martin. Man skal ikke lade sig forblænde..

@jng

Jeg håber ikke det er mig du refererer til..med den dårlige "kontoransat" jargon.

I så fald er det da en utrolig plat og langt under lavmålet for hvad man kan tillade sig på et ellers respekteret forum!!

Utroligt hvis du elsker andre mærker så meget at du går efter manden og stopper argumentationen.

Har før sagt. Det er (næsten) ligemeget hvilken mærke man vælger, bare køber tjecker pricerunner først og ikke lader sig "forblæde af priser og smarte sælgere" men læser nogle test på de førerende testsider om BILLEDET er godt.

Du er simpelthen utrolig med dine indlæg og den dårlige stemning du bringer med. Du brokker dig over noget som du selv er verdensmester til at præstere....
PeterD skrev:Godt indlæg Martin. Man skal ikke lade sig forblænde..

@jng

Jeg kunne også have skrevet "Palle Pophår".
Jeg synes faktisk, det er ret seriøst at skrive, at det i bund og grund er, hvad trådstarteren (=køberen) synes om, og ikke hvad fx jeg synes om, der bør afgøre et køb.
Jeg henviser til 119 apparater, og de er næppe fra samme producent.
Jeg har tv-apparater fra fire forskellige producenter, og jeg er helt ligeglad med, hvad andre køber.
Men kan bare ikke se pointen i der er 119 apparater op til 63.754 kr som du siger når trådstarter har sat et budget, hvis du søger fra 46" til max 4500 kr med pip er resultatet 8 stk.

http://kortlink.dk/ftr7

Og deraf pointen igen med det ville være trist at begrænse sig til et lille udvalg hvis det kunne løses på anden måde. Og synes faktisk et skalerbart vindue er mere funktionelt end et statisk vindue som fjernsynet skaber.

Men held og lykke med jagten og ikke mere brænde på bålet herfra :)
jng skrev:
m.red skrev:Hej alle sammen!

...

...

Samsungs billigserie UE**H500* har PIP. 48 tommer versionen er ofte på tilbud til ca. 2800 kr.
Jeg har afprøvet PIP'en på mit kontor-tv (UE40H5004), og det virker. Den findes også på 48 tommers versionen.

Om apparatet i øvrigt passer til dig, kan hverken jeg eller Peter Dum afgøre, men start med at læse lidt om apparatet.

Jeg har i dag kigget på et Samsung ue40h5005 (de havde ikke en demo af 48'eren) i Bilka. Billedkvaliteten så da udmærket ud, det var rimeligt tyndt og rammen dejlig smal. Dog synes jeg ikke designet var godt irl, rammen så ikke så pæn ud i kanterne og den er asymmetrisk pga. en lille dims under nederste højre hjørne af rammen. Ellers et godt forslag, som jeg gemmer lidt endnu.
Vedhæftede filer
h5000.jpg
h5000.jpg (42.25 KiB) Vist 4024 gange
Af m.red
Efter at have set nye modeller med smalle rammer irl, har jeg indset at jeg godt kan gå op til 50" :)