Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af StephanVPetersen
Så vidt jeg kan se har Samsung'en to sidevendte HDMI stik og to bagudvendte. Hvis jeg skal have tre HDMI stik tilsluttet, vil det så ikke være muligt at bruge et wire ophæng, i omed det ene stik så vil vende bagud? Jeg fatter endnu ikke at designere kan være så tåbelige, ja direkte idioter, at montere bagudvendte stik. Kommer de aldrig ud af deres designlokaler?
Af lindegaard
Så kom første ting med den nye skærm :)

Den skiftede lige pludselig til en blanding af lilla og lyserød ?

+ den står ikke så skarp som igår, og har stadig intet indstillet endnu ?

Til andre med denne skærm:

Når jeg ser en HD kanal, og man så ser på de personer der evt er, så står de kniv skarpe, hvorimod baggrunden, eller det imellem det forreste i billedet, det der ikke er i fokus, og altså blot skulle stå "uskarpt" er en smule "grynet"er der andre der ligeledes oplever dette?

På DR kanalerne er det merke eller mindre sådan hele tiden.

Nogen gange er det som om billedet lige blinker/ fintuner sig selv og det står super, men så tilbage til før omtalte igen. Tror jeg er ved at blive tosset he he vi var ellers lige så glade igår. Tænker om det mon er signalet udefra, det vil enda spisning af blueray om lidt vise, fo r den skal vel stå som en knivs æg eller hvad?

Update.1

Det hjalp at stille den på standard i billede indstillinger. Ved ikke hvem der har flyttet den over på dynamic :s

He he.

Det blev billedmæssigt straks bedre. Så skal den bare kalibreres i morgen.
Af BigBadAde
Hehe :)

Sikker på at den ikke stod automatisk på dynamisk hvis du brukte en annen HDMI?

Min varierer etter hvilken kanal jeg ser på etter hvor god kvalitet det er på det de sender.
Men jeg synes den takler SD rimelig bra, noe av det bedre av de modellene jeg har sett på.

På blueray synes jeg bildet er meget bra!
Jeg bruker de insitillingene du fant på avsforum, med noen justeringer når jeg ser film osv. Når jeg spiller har jeg brukt standard eller naturlig modus med noen justeringer.
Af BigBadAde
@lindegaard: angående den grønne stribe. Så du den hele tiden? Eller kunne den komme å gå?
Hvis den ikke var der hele tiden, kom den når du hadde på noen bestemte kilder?
Af lindegaard
[quote="BigBadAde"]@lindegaard: angående den grønne stribe. Så du den hele tiden? Eller kunne den komme å gå?
Hvis den ikke var der hele tiden, kom den når du hadde på noen bestemte kilder?[/quo

den var der konstant på DR3.

på andre kanaler sås den on and off, jeg ser TV gennem yousee boks, min nye skærm er bare i orden, og lige med undtagelse af Netflix problemet virker alt som det skal, ser det ud til.
optager også på livet løs på xtern HDD tilsyneladende uden problemer ;)
Af lindegaard
Har en lille ny erfaring jeg ikke før har gjort mig.

Det skal lige siges at jeg ikke har noteret mig hvor længe mit tv har stået tændt når fænomenet opstår, men der er måske tale om et auto shutoff ting som jeg bare ikke kan læse mig til hvordan man ændrer.

Tv'et slukker ganske simpelt af sig selv, efter at have været tændt et stykkE tid. Der kommer dog en warning først, hvor man så bare skal trykke på ok for at forblive tændt.

Er der nogen der ved hvad det er, og hvad jeg skal ind under i menuen.
Af BigBadAde
Jeg levverte tilbake mitt andre H7005 på grunn av den grønne striben som du Lindegaard hadde. Nå blir det ikke mere Samsung for min del.
Blev så jeg kjøpte Sony W815 å er veldig fornøyd så langt! Når jeg ser hvor bra det ser ut så skjønner jeg ikke at jeg aksepterte den lyse "rammen" i rundt bildet på samsungen.
Af lindegaard
BigBadAde skrev:Jeg levverte tilbake mitt andre H7005 på grunn av den grønne striben som du Lindegaard hadde. Nå blir det ikke mere Samsung for min del.
Blev så jeg kjøpte Sony W815 å er veldig fornøyd så langt! Når jeg ser hvor bra det ser ut så skjønner jeg ikke at jeg aksepterte den lyse "rammen" i rundt bildet på samsungen.
En skam.

Men godt du fandt evt godt alternativ :)

Jeg må indrømme at jeg var mere heldig med mit erstatnings H7005 panel.

Indtil videre har der intet været at komme efter, den ser ud til at opføre sig som den burde, til trods for at den er et AUO panel. ;)

Jeg håber du bliver glad for din SONY, og takker for "sparringen" i forhold til samsung 7005. :)

God dag.
Af BigBadAde
lindegaard skrev:
BigBadAde skrev:Jeg levverte tilbake mitt andre H7005 på grunn av den grønne striben som du Lindegaard hadde. Nå blir det ikke mere Samsung for min del.
En skam.

Men godt du fandt evt godt alternativ :)

Jeg må indrømme at jeg var mere heldig med mit erstatnings H7005 panel.

Indtil videre har der intet været at komme efter, den ser ud til at opføre sig som den burde, til trods for at den er et AUO panel. ;)

Jeg håber du bliver glad for din SONY, og takker for "sparringen" i forhold til samsung 7005. :)

God dag.
Ja jeg synes ikke det holder fra Samsung.
Selv takk for sparringen :) Bra at du er fornøyd med ditt erstatnings TV og håber det fortsetter :)