Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan se der er væsentlig forskel på priserne selvom der er tale om det samme tv, men BD, BDX eller slet ikke oplyst får alarmklokkerne til at ringe.

Hvem kender forskellen? Det er vist noget med lande/markeder. Kan man købe forkert?

Er der nogen der har købt for nylig (det er der vist :) ), hvor og til hvilken pris købte I?
Af micker
Den billige model er en parallelimporteret model, dvs. den kommer ikke fra en autoriseret samsung forhandler, og derved mister du den gode samsung service ved reperation. Derudover er det ikke en dansk version, ingen danske manualer og sproget er heller ikke dansk, for at få dansk sprog + danske subs på DVB-T skal du ind i service menuen og rode.

Jeg var ellers sikker på at jeg skulle købe et samsung le37m86. Men efter næsten alle på www.recordere.dk anbefalede et Panasonic 42" plasma til kun 10.000 kr (altså en del billigere end det 37" Samsung fik jeg blod på tanden. Så jeg fik set det panasonic og jeg syntes billedet står bedre, plus det er større og billigere. Så jeg har lige bestilt et Pansonic TH42PX70, og nu går jeg bare og venter spændt på at det ankommer:)
Af Jørgensen73
Er der ingen der kan forklare mig hvad forskellen er på BDX og BD og eventuelle andre koder?

Hvad skal jeg vælge for at få dansk og dansk garanti?
Af Fodlisten
Jeg har hørt at BD er der garanti mod mere end 2 pixel fejl, og BDX er der garanti mod mere end 1 pixel fejl.

Ring ind til samsung og få et klart svar.
Af willowwillow
Har lige snakket med dk samsung support

og ang /XEE den nordiske model så er der

2 års fabriks garanti og følgende skema for pixel fejl gælder i de 2 år:
http://www.samsung.com/dk/support/guarantee/pdf/tft_pixelspec.pdf
Samtidig kan man, hvis man har over 26", bare ringe til samsung og de henter ens LCD i tilfælde af fejl og rep i de 2 år.

Og hvis man sammenligner det med de internet butikker som henter den engelske modeller hjem og sælger dem noget billiger så er der

ingen pixel fejl garanti, udover de 14 dages retur ret
man skal selv sende produktet ind i tilfælde af rep.
og modellen er på engelsk.

se også samsungs Garanti
Af Jørgensen73
Hvis /WEE er betegnelsen for den nordiske model, hvad står så BD og BDX for?
Af willowwillow
Ifølge Samsung support skulle der ikke være forskel på BD og BDX.

X var måske ment som brug for en evt. udvidelse af modellen. ifølge supporten.
Af Jørgensen73
Jeg synes ikke der står noget om onsite garanti på samsungs hjemmeside om garanti. Kan det passe man selv skal bekoste at sende et fejlprodukt ind?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung bruger inforcare.dk som servicepartner. Jeg har aldrig selv måttet punge ud for at sende en skærm til dem. De henter og bringer via postDK.
Af Jørgensen73
Jeg synes bare det er mærkeligt, at de ikke skriver on-site garanti nogen steder, hvis de rent faktisk yder det. Det måtte da være god reklame.
Af Snoon
Jeg mener, at B'et i BD betyder, at fjernsynet er sort, mens D'et betyder, at der er digital tv-tuner (DVB-T)
Af Jørgensen73
Jeg tror, du har ret i hvert fald f.s.v.a. B´et. Jeg kan se at de hvide modeller har et W, som jeg går ud fra står for white og ikke wow :)
Af Jørgensen73
willowwillow:
Ifølge Samsung support skulle der ikke være forskel på BD og BDX.
X var måske ment som brug for en evt. udvidelse af modellen. ifølge supporten.
De sagde ikke noget om, at X´et så rent faktisk var en opdateret version af BD´eren?
Af willowwillow
Nej det gjorde de ikke...