Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels

Jeg har det seneste måneds tid været på udkig efter nyt tv, og dermed været en flittig passiv bruger her på flatpanels. (tak for et fedt forum, med masser af hjælp og information!)

Mit nuværende tv er det klassiske Panasonic P42x10 plasma tv fra 2009. Hvilket jeg egentlig er meget glad for, men tænker jeg kunne få et bedre her små 6 år efter ved køb af nyt tv.

Efter meget søgen her på forummet, er jeg dog kommet lidt i tvivl om det overhovedet kan betale sig for mig at skifte det gamle plasma tv ud. Jeg havde i tankerne at købe et 48AS640/650 til de ca. 4000-5000 kr. Som bliver anbefalet så meget herinde på flatpanels. Men rent billedmæssigt vil jeg så ikke opnå den store forskel?

Derudover får man selvfølgelig et bedre design i stedet for de store kanter, og en masse smarte funktioner plus 47/48". Men hvis det er det eneste jeg kan opnå, er det måske ikke opgraderingen værd endnu? (lidt subjektiv)

Min tvivl kommer blandt andet fra denne tråd

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=32736

mvh
Bjarke
Jeg stod i samme situation Maj 2014 og ende med en panasonic E6 til 50" 5000kr da på papiret E6 var meget AS6xx serien og jeg har ikke fortudt et sek bedste køb ever .
Gik fra 42x10 til 50E6 de fylder præcis det samme men bruger 1/10 strøm ...skulle have valgt 55" !
Mange tak for svarene. Tror konklusionen bliver at jeg lige afventer lidt med et køb så. Nu når der ikke vil være de store forbedringer(selvom det altid er sjovt med noget nyt elektronik). Man kunne jo håbe at modellerne bliver endnu billigere når de nye 2015 modeller bliver fremvist her i marts/april. Selvom de er i en så lav pris allerede nu. Derudover havde jeg også en overvejelse omkring at vente til de nye modeller. Men tænker de vil have en noget højere pris når de kommer ud, så det ikke kan betale sig, i forhold til de gamle modeller.
Bjarkelaust skrev: Tror konklusionen bliver at jeg lige afventer lidt med et køb så. Nu når der ikke vil være de store forbedringer(selvom det altid er sjovt med noget nyt elektronik.
Du er en af de få hvor fornuften har sejret. :)