Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ByteMe
Et godt program til at lægge undertekster ind i en mkv fil er MkVMerge / MkvToolnix
Her kan man både justere timing på teksten og sætte den til default, så der automatisk er undertekst på filmen. Den kan selvf stadig slås fra, men man slipper for at skulle slå den til hver gang.
Af knaseren
mit d8005 har ik wifi :)

edit: ByteMe , det bliver mit weekend projekt. jeg har en dvd film der hedder weekend at bernies 2 som slet ikke kan fås som PAL og med dk subs. sjovt nok ligger der dk tekster forskellige steder på nettet. burde det ik være muligt at lave filmen til mkv og så merge med nogle vilkårlige dk tekster. jeg går udfra eneste problem er at finde ud af hvornår teksterne skal gå igang på et bestemt tidspunkt i starten af filmen.
Af ByteMe
#Knaseren - Hvis du har et andet program der kan lave DVD'en om til MKV. Jeg mener både MakeMKV og Handbrake kan dette. Og hvis timingen så ellers er den samme igennem hele filmen og underteksterne, så jo, så er det bare start-tidspunktet der skal rettes til.
Det kræver lidt forsøg med et stopur. Så kan man fortælle MKVMerge at teksten skal flyttes x antal tusindedele sekunder frem eller tilbage. ( 3000 = 3sekunder osv og med minus hvis den skal rykkes den anden vej)
Jeg har dog aldrig prøvet at gøre dette hvor udgangspunktet var en NTSC DVD, så jeg ved ikke om det kan give nogen problemer. :)
Af knaseren
ja det er noget med ntsc kører 60 fps. giver det et forsøg men er det for besværligt må jeg bare acceptere det :/ sjovt nok eksistere denne film som vhs dansk tekstet men dvd må åbenbart ikke få sin version på markedet :(
Af StephanVPetersen
knaseren skrev:mit d8005 har ik wifi :)

edit: ByteMe , det bliver mit weekend projekt. jeg har en dvd film der hedder weekend at bernies 2 som slet ikke kan fås som PAL og med dk subs. sjovt nok ligger der dk tekster forskellige steder på nettet. burde det ik være muligt at lave filmen til mkv og så merge med nogle vilkårlige dk tekster. jeg går udfra eneste problem er at finde ud af hvornår teksterne skal gå igang på et bestemt tidspunkt i starten af filmen.
Skulle måske have præciseret at det var et plasma jeg havde ps51d8005. Der var i hvert fald WiFi. Men det ændrer selvfølgelig ikke på, at du ikke har det. Held og lykke med dit undertekst program. Det lyder lidt langhåret :)
Af knaseren
HAHAAHA det her er lidt sort. er lige kommet hjem fra arb og fandt en weekend med bernie 2 dansk undertekst på nettet. hentede mkvttolnix 7.5.0 og læste hurtigt en guide hvordan man adder undertekst filen. det kunne den så ikke da mkvttolnix kun tager srt og filen var sub. så fandt jeg en hjemmeside der konverter sub til srt og gav det et forsøg. så kunne mkvtoolnix godt æde underteksterne.. så trykker jeg muxing knap og venter 2 min. og BAM alt undertekst virker 100% i sync fra start til slut når jeg spoler i filmen. det pænt vildt at det bare virker. har haft denne film i over 10 år og levet med at der kun er gule engelske undertekster. og nu er der hvide danske undertekster :D yay
Af knaseren
har en anden dvd film, beverly hills ninja som igen ikke fås med dk subs. tricket virker så ikke på denne :/ får jeg synkroniseret teksten i starten af filmen går der kun 1 minut så kan man se den er kraftigt på vej ud af sync.
Af knaseren
er der mulighed for at ændre apps ikonernes placering når man går ind i apps menuen?